Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nej inte än jag väntar tills mina skulder hamnar hos kronofogden vilket är efter 28 februari då jag inte löngre kan betala 23000 i lån avgifter varje månad .
Okej, tack för svar :) Jag som inte kan nånting om det här... Varför vill du att skulderna ska gå till KF först? Är det bättre på något sätt?

Okej, tack för svar :) Jag som inte kan nånting om det här... Varför vill du att skulderna ska gå till KF först? Är det bättre på något sätt?
Jag har hört att de ibland ger avslag Om inte skulderna redan finns hos dom . En risk är det iaf och för att helt eliminera att få
Avslag just pga den salen iaf väntar jag .

Skulderna måste inte gå till KF innan man ansöker.
Jag ansökte utan varken skulder vid KF eller Inkasso. Viktigast är att man kan visa en tydlig brytpunkt, att man gjort vad man kan.

Däremot tog jag rådet att sluta betala på alla mina lån/krediter och valde att spara de pengarna istället.
Vilket är en sak många gör, de slutar att betala och sparar pengarna genom att tex ta ut dem i kontanter. Så man har en liten buffert.

En ansökan gör du enkelt själv. Vilket är mycket bättre än att ordna ett nytt ställe som du ska betala till.

Är medveten om att de tar betalt, 299:- i månaden. Samtidigt vill jag inte besöka kommunens rådgivare och jag är helt rudis på detta. Jag hoppas att jag får uppleva deras hjälp som positiv :)
Gör ansökan själv, det behövs ingen skuldrådgivare till det.

Fråga angående Elstödet.
Får alla som har ett elavtal elstöd?
Eller beror det på hur stor förbrukning man har haft?

Ifall man har löneutmätning. Tar kfm det?

Det var diskussion i nån tråd om det var utmätningsbart men minns inte svaret…

Jag kan inte länka då jag är ganska ny medlem, men om ni går ut på kronofogdens hemsida har det kommit ut information idag kring elstödet och utmätning. Ser ut att vara fullt utmätningsbart

Jag kan inte länka då jag är ganska ny medlem, men om ni går ut på kronofogdens hemsida har det kommit ut information idag kring elstödet och utmätning. Ser ut att vara fullt utmätningsbart
Men det är inte automatiserat, så alla får i praktiken ut pengarna.

De tar betalt och är inget du behöver. Bind inte upp dig på det, vi på forumet kan hjälpa dig med det du undrar eller skicka ett PM så kan jag dela med mig av det jag lärt mig.
Alla är så jäkla hjälpsamma här :) Blir lite rörd faktiskt... Jag avbokar tiden hos skuldsanera.com Jag litar faktiskt mer på er i det fallet.. Tack snälla Flingan

Jag förstår hur du tänker för att så gjorde jag också. Du vill inte att andra ska ta reda på att du har skulder och du skäms för det.
Jag har insett att man inte ska bry sig på vad andra tycker och tänker. Det är inte deras liv utan mitt. Genom att tänka på vad andra tycker och tänker om mig har jag hamnat i värre situation. För man gör massa dåliga val och tar andra krediter för att lösa andra lån bara för att andra inte ska reda på min situation. Jag önskar att jag har pratat med någon tidigare. Att skjuta på skulder är inte bra. Nån gång kommer man komma till den punkt då det inte är hållbart och andra kommer ta reda på det ändå. Så min tips är att inte bry dig om vad andra tycker. Jag har nu släppt det och bryr mig inte vad andra tycker. Mår mycket bättre.

Så mitt tips är att antigen söka hjälp av kommunen. Eller varför inte själv ansöka? Det är väldigt enkelt att ansöka om skuldsanering på deras hemsida. Skulle du ha frågor så finns fina människor här på forumet som kan hjälpa dig.
Du har helt rätt. Så mkt fina, och hjälpsamma människor i detta forum... Tack Maki :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp