Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Pratade precis med KFM via telefon.

I min utmätning kommer jag få behålla all övertid, sen gör de en ny "kontroll" efter ett tag och ser dem det att jag ständigt jobbar över eller tjänar mer så kommer de börja utmäta det också, men till en början kommer jag få behålla det jag jobbar extra och de kommer endast gå på min grudlön minus bilförmån om 7200kr vilket känns skönt.

Då får man alltså inte maxbeslut omgående om jag förstord det rätt @Lasseman

Senast ändrad:
Ja, jag har kompisar som är 2 vanliga "svenssons" med 2 vanliga jobb 25k/var isch.

De har nyligen köpt ett hus för 4MSEK och lånade till viss del kontantinsatsen samt 1 ny leasingbil. De kommer aldrig klara 6% ens
Har med en kompis..
Hon har barn, nyligen träffat en kille med nybyggt hus. Båda vanliga jobb.
På över 1år har de köpt prylar för över 700 000
Fyrhjulingar, släpkärror, cyklar, hund, husvagn, byggt altan, byggt om i huset, massa dyra prylar.
Varsin ny förmånsbil.

Lutar mig tillbaka, och väntar in när de inte har råd att köpa mer prylar. För att se vad de tänker göra då.

Har med en kompis..
Hon har barn, nyligen träffat en kille med nybyggt hus. Båda vanliga jobb.
På över 1år har de köpt prylar för över 700 000
Fyrhjulingar, släpkärror, cyklar, hund, husvagn, byggt altan, byggt om i huset, massa dyra prylar.
Varsin ny förmånsbil.

Lutar mig tillbaka, och väntar in när de inte har råd att köpa mer prylar. För att se vad de tänker göra då.
Du kanske kan behöva en fyrhjuling eller släpkärra?

Tror jag hellre köper en själv då. Deras är dessutom på avbet så de lär väl bli än dyrare för dem i slutändan.
Att det blir dyrare är ju ett faktum om köpt på avbetalning. Antar att ni inte är så bra vänner med tanke på ditt förhållningssätt.

Att det blir dyrare är ju ett faktum om köpt på avbetalning. Antar att ni inte är så bra vänner med tanke på ditt förhållningssätt.
Tänkte också på det. Riktiga vänner lutar sig inte tillbaka i väntan på att det ska gå åt helvete för vännen.

Pratade precis med KFM via telefon.

I min utmätning kommer jag få behålla all övertid, sen gör de en ny "kontroll" efter ett tag och ser dem det att jag ständigt jobbar över eller tjänar mer så kommer de börja utmäta det också, men till en början kommer jag få behålla det jag jobbar extra och de kommer endast gå på min grudlön minus bilförmån om 7200kr vilket känns skönt.

Då får man alltså inte maxbeslut omgående om jag förstord det rätt @Lasseman

Det går att lägga Maxbeslut direkt ja. Är inkomsten ojämn är det motiverat.

Kfm ser för övrigt inget om någon övertid..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp