Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga!

Nu har jag sökt lite strökurser till vårterminen (7.5 poäng per kurs)

Jag gjorde det bara för att ha lite mer att göra om dagarna men jag har en fråga - Räcker det med att läsa 7.5 poäng på vårterminen för att vara berättigad Mecenat och alla studentrabatter?

Du kommer att få mecenatkortet, men i kollektivtrafiken brukar man behöva läsa på minst 75 % för att få rabatt.

Är så tacksam att jag blev sjuk just på julafton, var jätteorolig om jag skulle bli sjuk innan. Skräcken över att förlora inkomst just dagarna innan jul när jag har som mest inkomst var total.
Det bästa med julen är att den är över och att det är ett helt år till nästa.
Hoppas ni har haft en bra Jul :)
Oj, stackare! Hoppas du mår bättre nu och att inga sjukdagar behövs 2023!
God fortsättning!

Tror det är så i Stockholm. I Skåne verkar det gälla https://mecenat.com/se/skanetrafiken

För att få Studentresesymbolen på ditt Mecenatkort måste du studera med minst 50% studieomfattning under terminen och i minst 10 veckor under terminen på universitet, högskola, komvux eller annan utbildning som är berättigad till studiemedel från Centrala studiestödsnämnden (CSN).

Minst 50% det är motsvarande 15 poäng på en termin va?

Visst är jag glad att jag har fått lite ordning på ekonomin, samtidigt som jag skäms för sitsen jag har satt mig i. Om planen håller är man skuldfri inom 5 år samtidigt som man kan leva någorlunda normalt. 5 år är lång. Den mentala bördan av att veta att man har nästan en MILJON i lån, det är tungt, hur än ekonomin går ihop. Det kan hända vad som helst. Sjukskrivning. Dödsfall inom familjen. Bilen krashar eller huset brinner (nåväl allt är försäkrat och har larm hemma). Ändock spökar det i huvudet på mig när vi nu närmar oss det nya året med alla goda avsikter som man tänker på när vi skall påbörja ett nytt kapitel. Livet rullar på men samtidigt står det stilla. Inte förräns jag skuldfri och har 500K på sparkontot kommer jag att känna mig någorlunda hel, eller 'normal' eller någorlunda i fas med min åldersgrupp. Och sedan skall man tänka på pensionen. Helst hade jag slutat jobba imorgon.....

Visst är jag glad att jag har fått lite ordning på ekonomin, samtidigt som jag skäms för sitsen jag har satt mig i. Om planen håller är man skuldfri inom 5 år samtidigt som man kan leva någorlunda normalt. 5 år är lång. Den mentala bördan av att veta att man har nästan en MILJON i lån, det är tungt, hur än ekonomin går ihop. Det kan hända vad som helst. Sjukskrivning. Dödsfall inom familjen. Bilen krashar eller huset brinner (nåväl allt är försäkrat och har larm hemma). Ändock spökar det i huvudet på mig när vi nu närmar oss det nya året med alla goda avsikter som man tänker på när vi skall påbörja ett nytt kapitel. Livet rullar på men samtidigt står det stilla. Inte förräns jag skuldfri och har 500K på sparkontot kommer jag att känna mig någorlunda hel, eller 'normal' eller någorlunda i fas med min åldersgrupp. Och sedan skall man tänka på pensionen. Helst hade jag slutat jobba imorgon.....
Det som är gjort är gjort , ingen mening med att blicka bakåt i backspegeln, enda gången du ska göra det är för att kolla hur långt du kommit . Vad är din plan för dom kommande 5 åren ?! Om du inte vill att dom ska bli som dom senaste 5 åren så måste du ändras , ändras du blir allt annorlunda , det finns 100-tals sätt att tjäna extra pengar men folk är för lata och spelar hellre offer och gräver ned huvudet i sanden än att kämpa för en förändring ! Allt är upp till dig

Oj, stackare! Hoppas du mår bättre nu och att inga sjukdagar behövs 2023!
God fortsättning!
Tack snälla, klarade 10 timmars jobb igår, har i princip max 2-3 sjukdagar per år, innan pandemin i alla fall. Två omgångar av covid ändrade på det men så länge man lever och är någorlunda frisk så har man dragit högsta vinstlotten.
God fortsättning på dig med och hoppas att 2023 blir bättre för oss :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp