Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Visst är jag glad att jag har fått lite ordning på ekonomin, samtidigt som jag skäms för sitsen jag har satt mig i. Om planen håller är man skuldfri inom 5 år samtidigt som man kan leva någorlunda normalt. 5 år är lång. Den mentala bördan av att veta att man har nästan en MILJON i lån, det är tungt, hur än ekonomin går ihop. Det kan hända vad som helst. Sjukskrivning. Dödsfall inom familjen. Bilen krashar eller huset brinner (nåväl allt är försäkrat och har larm hemma). Ändock spökar det i huvudet på mig när vi nu närmar oss det nya året med alla goda avsikter som man tänker på när vi skall påbörja ett nytt kapitel. Livet rullar på men samtidigt står det stilla. Inte förräns jag skuldfri och har 500K på sparkontot kommer jag att känna mig någorlunda hel, eller 'normal' eller någorlunda i fas med min åldersgrupp. Och sedan skall man tänka på pensionen. Helst hade jag slutat jobba imorgon.....
Plågas av samma tankar men har nu lärt mig ett knep, när jag känner att såna tankar börjar ta över min hjärna så tvingar jag mig på direkten att börja rabbla upp alla FRAMSTEG som är så lätt att glömma bort! Senast idag tänkte jag att herre gud för fem år sedan klarade vi inte att betala vårt bolån på utsatt datum, nu funkar det hur bra som helst, när det var dags att förnya busskorten nästan 2000 kr för två vuxna så var det ångest och massa trixande för att få fram pengar (finansierade ett busskort med ViaConto och det blev en otroligt dyr historia, men nu funkar det bra det också. Finns massa saker som har blivit bättre, men det gäller att ständigt påminna sig om det. Oron finns men jag försöker bekämpa det.

Varför inte döpa om det här forumet till SkuldForum.se ...? Nej just ja - det finansieras ju av reklam för sms/skitlån! Nu tackar jag för mig, men önskar er alla som kämpar ett hjärtligt Lycka till!!! :tummen:<3 Det går om man verkligen ger sig f-n på det! JAG vet... MEN, man måste kasta av sig offerkoftan och se sin egen del i hur man har hamnat där man är. Sjukdom, arbetslöshet o s v - jag fattar!! Men, att ta skitlån istället för att "mätta mun efter matsäcken" är direkt självmord! Gott nytt år önskar jag er alla!!!
Varför lämnar du oss?
Personligen tycker jag att det här forumet handlar mest om skulder, vad det heter spelar mindre roll, som du själv säger, vi har ett eget ansvar och ingen tvingar oss att låna.
Allt gott till dig <3

Varför lämnar du oss?
Personligen tycker jag att det här forumet handlar mest om skulder, vad det heter spelar mindre roll, som du själv säger, vi har ett eget ansvar och ingen tvingar oss att låna.
Allt gott till dig <3
Myra som vanligt ger du bra och goda råd och inte dömande här på forumet. Du ser konstruktiva lösningar på saker och har bra ideer och förslag. Det är så det ska vara här, att vi ger tips och råd till varandra på ett bra sätt. Tycker du är forumets mest omtänksamma och hjälpsamma person

Varför lämnar du oss?
Allt gott till dig <3

Håller helt med. Jag tror vi alla har gjort en resa under tiden vi varit på detta forum, antingen bara som läsare eller som skrivare.
I början, för många år sedan, var jag bara här för att läsa om nya sms-lån. Jag jagade ständigt nya pengar och det fanns här bra tips här på nya aktörer. Pengar för att finansiera mitt osunda spelande.
Med åren har jag i omgångar försökt ta tag i mitt liv och mitt spelande, vilket gjort att jag mer och mer äcklas av alla dyra lån/krediter. Har kommit till insikt att nya lån INTE löser något, utan de är enbart sköna för stunden. Har bestämt mig för att aldrig ta ett lån/en kredit mer i mitt liv (undantaget ev. hus/bil-lån).
Så vad forumet heter spelar ingen roll, då det är mina egna mål och behov som är det viktiga. Att lägga en plan, sätta mål, som gör att jag ser ljuset och mår bra! Det är bara vi själva som kan ta tag i våra egna liv, genom att göra egna val och beslut utifrån de unika förutsättningar som vi har och besitter.

Gott nytt år.

Om någon här är kunnig inom skulder/lån och kan hjälpa mig med en situation som är jobbig då jag har noll koll på detta med skulder, ta kontakt gärna via pm.

Jag har råd betala av alla skulder, så pengar och ekonomi är inga problem vill bara ha hjälp hur jag ska lösa allt på bästa sätt och så har jag en del frågor om bet. Anmärkningar bl.a.

För hjälpen kan jag givetvis ge någon form av kompensation, har inget emot det och gör det gärna som tack :) Finns någon intresserad PM:a gärna.

Gott nytt år.

Om någon här är kunnig inom skulder/lån och kan hjälpa mig med en situation som är jobbig då jag har noll koll på detta med skulder, ta kontakt gärna via pm.

Jag har råd betala av alla skulder, så pengar och ekonomi är inga problem vill bara ha hjälp hur jag ska lösa allt på bästa sätt och så har jag en del frågor om bet. Anmärkningar bl.a.

För hjälpen kan jag givetvis ge någon form av kompensation, har inget emot det och gör det gärna som tack :) Finns någon intresserad PM:a gärna.
Kommunens skuldrådgivare hjälper dig utan kostnad.

Gott Nytt och Bättre 2023 alla forummedlemmar önskar er en trött själ.
Kampen mot skulderna fortsätter även nästa år.
Men framför allt annat så önskar jag att vi är friska!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp