Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Låter värre än de där som inte ville ha huset värderat..

Allt fler företag kämpar med kunder som inte betalar. Rusningen till inkassobolag beskrivs som extrem. Parallellt växer skulderna i snabb takt.
”Beloppen vi kräver in har ökat med nästan 100 procent”, säger Anna Strömberg, chef på Svea Inkasso.

Det känns som det kan stämma, det är fördröjning innan det når verkställigheten, men jag hörde det pratades om att det skulle rekryteras personal till flera nya sektioner på betalningsföreläggandesidan. Jag lyssnade eventuellt lite halvdåligt på det mötet, men jag tror det var 3 nya sektioner som skulle sättas upp, totalt borde det vara typ 50-55 personer.

Det känns som det kan stämma, det är fördröjning innan det når verkställigheten, men jag hörde det pratades om att det skulle rekryteras personal till flera nya sektioner på betalningsföreläggandesidan. Jag lyssnade eventuellt lite halvdåligt på det mötet, men jag tror det var 3 nya sektioner som skulle sättas upp, totalt borde det vara typ 50-55 personer.

Tror dessutom smällen inte riktigt kommit än. Julhandel, räntor som gått upp, elpriser som kanske skenar... Det är som upplagt för the perfect storm.

Vi ser ju dagligen hur folk här på forumet beklagar sig över att deras räntor höjd ibland med upp till 2% och det är inte första gången i år..

Folket lider. Och vi har politiker som höjer sina egna löner med tiotusentals kronor utan att skämmas!

Vi hade utan problem kunnat halvera andelen riksdagsledamöter t.e.x.

Säg att dessa 150 personer med arbetsgivaravgifter och trams kostar 2.000.000 per person och år. Det är alltså på ett år 300 miljoner kronor (!) man hade kunnat stoppa i något vettigare hål...

3 miljarder på tio år....

Tror dessutom smällen inte riktigt kommit än. Julhandel, räntor som gått upp, elpriser som kanske skenar... Det är som upplagt för the perfect storm.

Vi ser ju dagligen hur folk här på forumet beklagar sig över att deras räntor höjd ibland med upp till 2% och det är inte första gången i år..
Följderna av covid har antagligen inte slagit igenom fullt ut hos Kronofogden än.
Först mot slutet av 2023 tror jag att många helt nya "kunder" hamnar hos Kronofogden för verkställighet (läs ängslig medelklass).

Följderna av covid har antagligen inte slagit igenom fullt ut hos Kronofogden än.
Först mot slutet av 2023 tror jag att många helt nya "kunder" hamnar hos Kronofogden för verkställighet (läs ängslig medelklass).

Tror samma. I synnerhet om kostnaderna fortsätter att skena.

Vi hade utan problem kunnat halvera andelen riksdagsledamöter t.e.x.

Säg att dessa 150 personer med arbetsgivaravgifter och trams kostar 2.000.000 per person och år. Det är alltså på ett år 300 miljoner kronor (!) man hade kunnat stoppa i något vettigare hål...
2 miljoner lät högt men du har väl gjort någon sorts beräkning. Jag gjorde ett överslag och hamnar på knappt 1.3.
Och det går ju inte att göra utan problem heller förstås.

Delvis, jag tror att det i vissa områden, med mycket nybyggen kan komma en del BFA ärenden redan i början av sommaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp