Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag minns specifikt ett fall där en Södertäljekvinna hade assistans och sjukpeng för att hon satt i rullstol, men bilder från ett bröllop där hon mirakulöst stod upp och dansade resulterade i återbetalning på ett par miljoner.
Det måste varit sjukersättning.
De absolut flesta som har assistans har nog inte bara en tillfällig svacka utan permanenta bekymmer, och då har dom sjukersättning.

Bra för henne att hon tillfrisknande.... och möjlighet till avbetalningsplan, ett par miljoner på 12 månader är tråkigt

Dags att ta bort myndighetessekretessen....

Inte mig emot.
En del är helt hopplösa att ha kontakt med.

Funderar dock på om alla myndigheter hade kunnat se allt.

Dryga 300.000 personer jobbar på någon myndighet idag och det kanske är lite väl känsligt att en person anställd på kungliga biblioteket kan sitta och kolla random personer om dom har haft en orosanmälan utfärdad av socialtjänsten :D

Tror det får utredas ordentligt och tänker mig t.e.x. att det ska finnas en grund för att bryta sekretessen. Någon ordning och reda får det kanske vara ändå hehe.

Alltså nu måste jag berömma Postnord, de sköter sig numera exemplariskt både med brev och paket. Fick alldeles nyss en kontaktfri leverans, helt perfekt att man kan välja det, funkar bra här i huset. Kunde följa exakt var de var och tiden justerades kontinuerligt precis som för Instabox. Instabox är också superbra, fick leverans med dem igår. Sämst är UPS - har inte fått en enda hemleverans under de senaste 2,5 åren fastän jag är hemma nästan jämt. De skulle komma idag mellan 11.15 - 15.15, hörde ingenting förrän 16.28 då de påstod att de försökt leverera två gånger under dagen. Har suttit hemma och inte varit utanför dörren. Dessutom om de lämnar in paketet till något serviceställe så är det inte det närmsta och jävligt branta backar för att ta sig dit, sist fick jag ta taxi då paketet både var stort och tungt. Misstänker att chauffören idkar byteshandel med butiken. Denna gång blev jag så lack att jag ringde upp deras kundtjänst, vilka för övrigt får högsta betyg, och frågade om konceptet "hemleverans" helt var övergivet. En som ansvarar för transporten i området ringde upp efter 40 minuter och bad om ursäkt, de ska leverera paketet som första stopp imorgon.

Du menar inte sjukersättning? Jag har svårt att tro att någon blir av med just sjukpenning då det är andra regler jämfört med andra, men jag kan ha fel. Det ska vara mycket till om man förlorar en förmån på sånna grunder.
Annars kan personen i fråga lagt ut bilder och dylikt öppet om sitt liv eller vänner som tar skärmdump och sedan anmäler.
Ah sjukersättning kanske d var….Läste inte så noga.

Alltså nu måste jag berömma Postnord, de sköter sig numera exemplariskt både med brev och paket. Fick alldeles nyss en kontaktfri leverans, helt perfekt att man kan välja det, funkar bra här i huset. Kunde följa exakt var de var och tiden justerades kontinuerligt precis som för Instabox. Instabox är också superbra, fick leverans med dem igår. Sämst är UPS - har inte fått en enda hemleverans under de senaste 2,5 åren fastän jag är hemma nästan jämt. De skulle komma idag mellan 11.15 - 15.15, hörde ingenting förrän 16.28 då de påstod att de försökt leverera två gånger under dagen. Har suttit hemma och inte varit utanför dörren. Dessutom om de lämnar in paketet till något serviceställe så är det inte det närmsta och jävligt branta backar för att ta sig dit, sist fick jag ta taxi då paketet både var stort och tungt. Misstänker att chauffören idkar byteshandel med butiken. Denna gång blev jag så lack att jag ringde upp deras kundtjänst, vilka för övrigt får högsta betyg, och frågade om konceptet "hemleverans" helt var övergivet. En som ansvarar för transporten i området ringde upp efter 40 minuter och bad om ursäkt, de ska leverera paketet som första stopp imorgon.
UPS fungerar ibland helt perfekt, ibland är dom katastrof.
för några år sedan skulle dom leverera vinterdäck till mig, dom blandade hop adressen, jag bor på xxxvägen 6, när leveransen dragit ut på tiden kontaktade jag avsändaren i England och frågade efter spårningsnummer, spårning visade att däcken redan var levererade, jag kontaktade UPS som bara sa att jag reklamerar för sent då man måste reklamera inom 24 timmar, hur ska jag kunna göra det när dom inte har levererat något till mig och avsändaren inte automatiskt ger ut spårningsnumret? på egen hand så började jag söka på liknande adresser, det stod att mina däck var mottagna av en "Seng" jag hittade då stt det finns en xxxstigen 6 där en Seng bodde, 5 kilometer bort, jag lyckades då få tag i den personens sambo som då direkt sa med finsk brytning "jag har dina däck", lite dåligt av dom att inte ringa mig då mitt nummer stod på adresslappen, jag åkte dit och hämtade däcken själv, jag ringde UPS igen som bara bad om ursäkt, jag frågade efter ersättning men då ansåg dom att jag då skulle gå igenom avsändaren för att få någon ersättning.

nu med Amazon som ofta har fri hemleverans med UPS så verkar den bilen som går ute hos mig varannan dag ha alldeles för många paket över långa avstånd så att som omöjligt kan hinna leverera allt på en dag, jag brukar då få att jag inte har varit hemma så att som inte kan leverera. dåligt att dom skriver så när man är hemma och dom ändå bara ska ställa paketet utanför dörren utan att något ska signeras

Dryga 300.000 personer jobbar på någon myndighet idag och det kanske är lite väl känsligt att en person anställd på kungliga biblioteket kan sitta och kolla random personer om dom har haft en orosanmälan utfärdad av socialtjänsten :D

Tror det får utredas ordentligt och tänker mig t.e.x. att det ska finnas en grund för att bryta sekretessen. Någon ordning och reda får det kanske vara ändå hehe.
Vidöppet för registerslagningar över hela brädet ska det givetvis inte vara.
De flesta myndigheter har begränsat vad som får sökas i de egna systemen till och med, endast sådant som rör egna ärenden, kolla upp grannen eller exet kan leda till löneavdrag...

OSL finns ju av en anledning och reglerar till höger och vänster hur sekretess ska gälla inte gälla och hur det gäller vid överföring mellan myndigheter och sånt, det behövs nog göras justeringar snarare än ta bort hela lagen..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp