Fk borde se över reglerna igen pga att det är rätt många som fuskar med bidrag. Kolla bara på bostadsbidraget.Kfm anmäler ganska många gånger per år till fk att man misstänker att felutbetalningar sker.
Dom har sett över en regel som borde få folk att absolut vilja göra rätt.Fk borde se över reglerna igen pga att det är rätt många som fuskar med bidrag. Kolla bara på bostadsbidraget.
Bra. Det visste jag inte. Blir rätt saftigt för dom som fått utbetalt för mycket pga felaktiga uppgifter.Dom har sett över en regel som borde få folk att absolut vilja göra rätt.
Det åker till kfm, som amål, dvs inga delgivningar och sånt om det inte betalas. Avbetalningsplan max 12 månader oavsett belopp..
Framför allt vab och bostadsbidrag är det lättaste att fuska på.Har själv fuskat mig till pengar via FK, fick 2-3 månader senare att jag var tvungen att betala tillbaka annars så skulle de ta ärendet vidare.
Inget att rekommendera. Dom har bättre koll än vad man tror, detta handlade om 6000kr
Tufft för många.![]()
Polis åtalas för bidragsbrott – förlorar jobbet vid fällande dom - Dagens Juridik
En 30-årig polis åtalas för bidragsbrott då hon har lämnat oriktiga uppgifter vid ansökan avseende tillfällig föräldrapenning, så kallat vab, och vid anmälan av karens under covid-perioden. Försäkringskassan har under...www.dagensjuridik.se
Dessutom halvtufft belopp att betala på 12 månader..
Ja, såg någon annan artikel om någon i Västsverige någonstans, tror det var över 700k felutbetalt.Bra. Det visste jag inte. Blir rätt saftigt för dom som fått utbetalt för mycket pga felaktiga uppgifter.
D var nån som blev av med sin sjukpenning pga aktiviteter på sociala medier. Hur får fk tillgång till nåns privata konton på sociala medier? Integritetsskydd?Ja, såg någon annan artikel om någon i Västsverige någonstans, tror det var över 700k felutbetalt.
Blir rejäl månadskostnad för att få till det på 12 månader.