Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Min löneutmätning börjar den här månaden, känns ändå bra på något vis. Att få reda upp sin ekonomiska situation på riktigt - en gång för alla.
Jag hade dessutom medarbetarsamtal med min chef idag, ni vet, det gamla vanliga. Hur man har utvecklats och hur föregående år har sett ut.
Mitt i denna diskussionen utbrister han, "ja, sen knackar ju kronofogden på din dörr", Det kändes som jag skulle falla genom marken, så tagen på sängen, över något som jag egentligen vet. Jag trodde verkligen att bara lönekontoret visste, men han sa sen att han måste attestera alla löner varje månad och han fick således reda på det då. Vi diskuterade detta, jag kastade ut alla korten på bordet och berättade varför saker och ting hade blivit som det har blivit. Han nickade och lyssnade.
Sen sa han det mest värdefulla i världen för mig "Bara så du vet så påverkar detta inte ditt jobb på något vis, du är en fantastisk kollega och när du är förbi detta så kommer det vara en styrka för mig". Jag blev också erbjuden att sluta för dagen med full betalning för att jag vågade berätta och öppna mig. Det känns så mycket bättre nu, allt känns bättre. Nu ska jag lägga tid på att göra allt rätt och få börja om.
Tack chefen och framförallt. Tack för att ni finns!
Oj, vet inte vad jag ska känna i det du berättar. Lite klumpigt av chefen även om det blev något bra av det.

En fundering jag har såhär på kvällskvisten angående Kronofogden och medicin. Det finns ju medicin som inte går på högkostnadsskyddet. En hel del dessutom.

Du kan exempelvis få tillägg för:

• Familjens kostnader för medicin och läkarbesök. Du kan få tillägg upp till högkostnadsskyddet. Om du har sjukdomsrelaterade kostnader som inte omfattas av högkostnadsskyddet måste du ha läkarintyg

Så står det på KFM:s hemsida men jag tycker formuleringen är öppen för tolkning. https://www.apotea.se/melatonin-agb-tablett-5-mg-1 jag har t.e.x. fått denna för sömnen. På recept men ingår inte i högkostnadsskyddet. Skitdyra tabletter en sån box kostar 600 spänn lite drygt.

Innebär meningen "Om du har sjukdomsrelaterade kostnader som inte omfattas av högkostnadsskyddet måste du ha läkarintyg" så får man beviljat för läkemedel om dessa är ordinerade av läkare om dom så kostar 20.000 i månaden?

En fundering jag har såhär på kvällskvisten angående Kronofogden och medicin. Det finns ju medicin som inte går på högkostnadsskyddet. En hel del dessutom.

• Familjens kostnader för medicin och läkarbesök. Du kan få tillägg upp till högkostnadsskyddet. Om du har sjukdomsrelaterade kostnader som inte omfattas av högkostnadsskyddet måste du ha läkarintyg

Så står det på KFM:s hemsida men jag tycker formuleringen är öppen för tolkning. https://www.apotea.se/melatonin-agb-tablett-5-mg-1 jag har t.e.x. fått denna för sömnen. På recept men ingår inte i högkostnadsskyddet. Skitdyra tabletter en sån box kostar 600 spänn lite drygt.

Innebär meningen "Om du har sjukdomsrelaterade kostnader som inte omfattas av högkostnadsskyddet måste du ha läkarintyg" så får man beviljat för läkemedel om dessa är ordinerade av läkare om dom så kostar 20.000 i månaden?
Tips gällande just melatonin rekommenderar jag att köpa via EBay från Polen.
Enormt mycket billigare, en årsförbrukning på 2mg för cirka 150 pix inklusive frakt.

Måste finnas ett tak på det för det låter inte rimligt att hela lönen ska gå till läkemedel.

Tips gällande just melatonin rekommenderar jag att köpa via EBay från Polen.
Enormt mycket billigare, en årsförbrukning på 2mg för cirka 150 pix inklusive frakt.
Kan man köpa receptbelagda mediciner på Ebay? Hur vet man vad man får?

Måste finnas ett tak på det för det låter inte rimligt att hela lönen ska gå till läkemedel.

Ja jag tycker ju det men det står inte något om det på KFM därav min fråga.

Ja jag tycker ju det men det står inte något om det på KFM därav min fråga.
Jag tänker ju att om du visar upp läkarintyg på att du behöver Melantonin så måste det ju räknas. Min man äter dessa också å under tiden saneringen pågick så togs ju högkostnadsskyddet bort för dessa. Men vi tänkte aldrig på att ompröva det. Räknade m att han kunde klara den kostnaden ändå. Han får betala just nu 583 kr/100 tab.

Ja alltså jättedyra. Dryga 600:- och inget högkostnadsskydd på det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp