Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Stort grattis! Materiella är inte det viktigaste. De absolut viktigaste är att du finns där för barnet och att hen har kärleken från dig.
Jag själv älskar min mormor mer än allt, det är inte pga materiella saker utan eftersom hon alltid har gett mig mycket kärlek och alltid funnits där för mig.
så fint Maki :) Det värmer att läsa. Mormor och farmor ska ge trygghet, ha tid, spela memory, lägga pussel, lära ut bokstäver, baka, gå på teater. prata om livets stora frågor.
Ska dock starta ett sparande i en sparrobot med 200 kr/månad när bäbisen har fötts och så kan man sätta in en extra slant vid födelsedagar och jular istället för onödiga prylar. Det blir en buffert när bäbisen blir stor.

så fint Maki :) Det värmer att läsa. Mormor och farmor ska ge trygghet, ha tid, spela memory, lägga pussel, lära ut bokstäver, baka, gå på teater. prata om livets stora frågor.
Ska dock starta ett sparande i en sparrobot med 200 kr/månad när bäbisen har fötts och så kan man sätta in en extra slant vid födelsedagar och jular istället för onödiga prylar. Det blir en buffert när bäbisen blir stor.
Det finaste vi har och som vi alla har just nu och kan ge varandra är vår tid. Tiden just här och nu är inte heller relativ vilket ju alla
prylar är.

Ni som har satt er totalt i skiten…hur berättade ni för er sambo/make/a? Hur tog de det? Hur börjar man? Är rädd att bli hatad för all framtid och att jag förstört allt, vilket jag också har.

Ni som har satt er totalt i skiten…hur berättade ni för er sambo/make/a? Hur tog de det? Hur börjar man? Är rädd att bli hatad för all framtid och att jag förstört allt, vilket jag också har.
Då du skrev i en annan tråd att din respektive har skulder hos kronofogden så bör det väl rimligtvis gå bra att berätta för dig, så kan ni stödja varandra i hel öppenhet.

Det är bara arr berätta så fort du bara kan. Håller man det inom sig blir det bara värre. Antigen lånar man mer för att gömma skulderna eller spelar man då man tror att det kommer lösa problem. Man gör dessa saker av just av räddslan att inte någon ska ta reda på det. Så mitt tips sitt ner och säg som det är. Det kommer hjälpa dig jättemycket. Gör du inte det kommer du vara tvungen att göra det när det blir värre.

Jag ska bli mormor för första gången :) Hundra procent glädje men även lite sorg att inte kunna bidra med materiella saker men kommer ge bäbisen oändligt med kärlek och närvaro. Det andra får vi ta som det kommer.
Grattis!
Jag lovar dig att de materiella sakerna inte betyder någonting.
Jag blev farmor för snart fyra år sedan men har tyvärr förlorat henne då jag gjort mängder av socanmälningar pga missbruk hos föräldrarna.
Mitt livs största sorg så njut av ditt barnbarn och ge all kärlek, värt så mycket mer än alla pengar i världen.

Grattis!
Jag lovar dig att de materiella sakerna inte betyder någonting.
Jag blev farmor för snart fyra år sedan men har tyvärr förlorat henne då jag gjort mängder av socanmälningar pga missbruk hos föräldrarna.
Mitt livs största sorg så njut av ditt barnbarn och ge all kärlek, värt så mycket mer än alla pengar i världen.
Tack håller med att pengar är inte det viktigaste. Beklagar det som du gått igenom. Låter riktigt jobbigt. Har du inget kontakt med ditt barnbarn och din son?

När det kommer till min dotter och hennes kille så behöver jag inte oroa mig. De har det bra ställt, min dotter tjänar bra. De har inga andra skulder än bolån och CSN. Inga krediter, aldrig köpt på avbetalning. God ekonomi m a o tack och lov.

Tack håller med att pengar är inte det viktigaste. Beklagar det som du gått igenom. Låter riktigt jobbigt. Har du inget kontakt med ditt barnbarn och din son?

När det kommer till min dotter och hennes kille så behöver jag inte oroa mig. De har det bra ställd, min dotter tjänar bra. De har inga andra skulder än bolån och CSN. Inga krediter, aldrig köpt på avbetalning. God ekonomi m a o tack och lov.
Min son har jag kontakt med men mitt barnbarn har jag inte träffat sen förra sommaren.
Mamman har ensam vårdnad men jag har hört att mitt barnbarn numera är omhändertagen. Får inte veta något tyvärr, soc har tyvärr inte agerat rätt.
Vill inte skriva mer om det tyvärr men det har varit ett rent helvete.

Inget att vara sorry över, nästa gång kanske svara på frågan korrekt och inte på valfri ämne:)
Ok frågan var vilka länder som inte har internet. Vad jag minns. Och det var också väldigt uppenbart att hon inte ville ange den egentliga orsaken till varför killen inte kunde logga in fr utlandet. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp