Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är det ngn här som haft student på senare tid och kan berätta för mig ungefär vilka kostnader som jag har att vänta mig? Nu måste mössa beställas och bara där försvinner 1500-2000kr. Det är bara början.

Rätt goa pengar för de som jobbade m valet/rösträkning oxå.
Lyllo dem som kan behålla/spara pengarna. Mina brukar gå till skulder men nu kommer en del att gå till skulder och en del till studenten.

Lyllo dem som kan behålla/spara pengarna. Mina brukar gå till skulder men nu kommer en del att gå till skulder och en del till studenten.
Förstår!! Jag sparar allt extra jag får in eftersom jag har utmätning lite mer än 1 år till. Använder det till tandläkaren, nån liten resa o sparar inför vinterns kommande prishöjningar osv.

Förstår!! Jag sparar allt extra jag får in eftersom jag har utmätning lite mer än 1 år till. Använder det till tandläkaren, nån liten resa o sparar inför vinterns kommande prishöjningar osv.
Tandläkare ja jisses hade glömt bort att de sökte mig förra veckan för att boka tid och jag sa att återkommer. Så himla dyrt att gå till tandläkaren. Ännu dyrare blir det väl om man inte går dit regelbundet.

@EllenBellen kommer du vara klar med dina skulder när utmätningen är över om ett år?

jag brukar vilja att allt ska vara så perfekt som möjligt, beskrivningen ska vara så bra som möjligt och bilderna så bra som möjligt, att ta bilder på kvällen i dåligt ljus går bort, och att lägga upp auktioner vid fel tid går också bort, gärna så ska många auktioner läggas upp samtidigt ifall någon vill köpa flera saker samtidigt.

sedan så tar det emot att sälja saker till underpris, men nu har jag väldigt mycket som jag har dragit hem gratis från en elektronikskrot så oavsett vilket pris jag får så är det ju en vinst.

frugan var i skogen och plockade lingon idag, tror hon fick ihop för 700kr, hon ska plocka mer imorgon.
och jag fick besök av en zigenare som ville köpa en av mina skrotbilar, men han ville bara betala 500kr, jag frågade grannen om det var någon som han kände men det var det inte, dom har alltså åkt in på en liten lokal sidogata i en by som inte leder någonstanns och snokat runt, jag upptäckte att bildörren inte var riktigt stängd så dom har säkert öppnat men ville inte göra ljud av att stänga dörren :(
enligt grannen så betalar skroten 4000kr för en bil så det kan bli aktuellt

Är det ngn här som haft student på senare tid och kan berätta för mig ungefär vilka kostnader som jag har att vänta mig? Nu måste mössa beställas och bara där försvinner 1500-2000kr. Det är bara början.
20000 kr gick min dotters student på.

20 000???????? Nu drogs en svart rullgardin ner framför ögonen på mig :facejoy: Hade föreställt mig kanske ca 8000kr
Helt jävla sjukt!
Vad kostar en klocka? Allt ifrån en hundring till flera miljoner. Kör man all in med mottagningen på lokal och serveringspersonal eller hemma med mat man lagat själv och dryck där man inte kan panta burkarna dagen efter?

Vad kostar en klocka? Allt ifrån en hundring till flera miljoner. Kör man all in med mottagningen på lokal och serveringspersonal eller hemma med mat man lagat själv och dryck där man inte kan panta burkarna dagen efter?
Så klart man kan påverka en liten del av kostnaden. Men nu undrade jag mer vilka kostnader som är ”fasta” typ som mössa, antagligen flak etc.

Hade du mottagning med serveringspersonal?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp