- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Kollektiva drömmarOavsett hur många som fått för sig det så är det inte så ändå
Kollektiva drömmarOavsett hur många som fått för sig det så är det inte så ändå
Vår bil gick igenom besiktning utan anmärkningar!!! Och du har rätt, i o m att vi besiktade några dagar efter sista besiktningsdatum så hamnade vi i en ny period så nu blir det ny besiktning senast sista september nästa år.dom har ju gjort om systemet, numera får man köra 14 månader på en godkänd besiktning, besiktigar du idag då blir det 14 kalendermånader från juni, men besiktigar du 1 juli då blir det 14 kalendermånader från juli istället, så skillnaden mellan att besiktiga sista eller första i månaden blir en hel månad i hur länge man får köra.
däremot så är detta bara ett bra tips om du 1 juli har möjlighet att köra direkt till besiktningen (helst med en bokad tid som bevis) men om du skulle köra till jobbet först på morgonen för att sedan besiktiga på eftermiddagen då har du ju kört olagligt och riskerar både böter av polisen och risk för problem med försäkringsbolaget vid en eventuell olycka.
jag jobbar natt så jag kör bilen lagligt till jobbet sista dagen i månaden och har sedan en bokad tid på morgonen den första i den nya månaden då jag egentligen har körförbud, skulle jag bli stoppad av polisen då visar jag bara upp bokningsbekräftelsen på besiktningen så är allt lugnt. och även om du besiktigar nästa månad och blir underkänd då får du ändå köra i 30 dagar
Var tydligen någon svagbegåvad man fick prata med hos postnord. Nu är paketet tillbaka hos avsändaren i stället som vill ha 250 kr för hanteringen för att jag inte hämtat ut paketet.Ja jag utgår från det. Får be dom googla "karta, sverige"
Reklamera, helt orimligt.Var tydligen någon svagbegåvad man fick prata med hos postnord. Nu är paketet tillbaka hos avsändaren i stället som vill ha 250 kr för hanteringen för att jag inte hämtat ut paketet.
Tack postnord.
Reklamera, helt orimligt.
Som sagt... välkommen till verkligheten! Kul att se att även du är missnöjd med Postnord.Var tydligen någon svagbegåvad man fick prata med hos postnord. Nu är paketet tillbaka hos avsändaren i stället som vill ha 250 kr för hanteringen för att jag inte hämtat ut paketet.
Tack postnord.
Förresten hände mig ngt liknande i julas. En släkting skickade julklappar fr England, de kom aldrig fram. Släktingen blev väldigt förvånad när paketet kom tillbaka till avsändaren med en grön lapp påklistrad fr Postnord, vilket bevisade att paketet varit i Sverige men skickats tillbaka av okänd anledning. Reklamerade hos Postnord som hävdade att det inte är deras och hänvisade till posten i England. Noll kompensation, noll allting. Idioter.Var tydligen någon svagbegåvad man fick prata med hos postnord. Nu är paketet tillbaka hos avsändaren i stället som vill ha 250 kr för hanteringen för att jag inte hämtat ut paketet.
Tack postnord.
Har de blivit dömda? Vad lyder domen? Eller menar du dem och de.Jag ska ringa dom lite senare och höra lite hur dom tänkt, om dom nu tänkte..