Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fick du nån motivering till avslaget?
Dom tyckte jag skuldsatt mig mycket under kort tid , men var under 14 års tid :) sen att skulderna var nya , alltså den senaste ! Men då var det över 2 år sedan jag tog sista krediten :) men sen läser man vissa som fått det fast krediten bara är 6 mån gammal :) men ska jag vara ärlig så kändes det inte som handläggaren hade alla hästar hemma om säger så :) hon var helt flummig ! Får se vad dom säger denna gången :)

Dom tyckte jag skuldsatt mig mycket under kort tid , men var under 14 års tid :) sen att skulderna var nya , alltså den senaste ! Men då var det över 2 år sedan jag tog sista krediten :) men sen läser man vissa som fått det fast krediten bara är 6 mån gammal :) men ska jag vara ärlig så kändes det inte som handläggaren hade alla hästar hemma om säger så :) hon var helt flummig ! Får se vad dom säger denna gången :)
Ok, synd att det inte gick men uppdatera gärna när du får besked.

Ok, synd att det inte gick men uppdatera gärna när du får besked.
Absolut :) tror jag kommer få söka 4-5 gånger :kr men det får bli så i såna fall :) lever helt ok nu faktiskt , skulle vara ännu bättre om sambons skuld försvann :)

Absolut :) tror jag kommer få söka 4-5 gånger :kr men det får bli så i såna fall :) lever helt ok nu faktiskt , skulle vara ännu bättre om sambons skuld försvann :)
Det lönar sig att vara envis... för det mesta!

Vet inte vad ni tycker om den här värmen men jag hoppas på svalare väder.

vi har gått vidare i utredning för att få omvårdnadsbidrag för vår handikappade son, det har varit många turer med läkarintyg för att komma såhär långt, det verkar som att vi kommer få det godkänt men vi vet inte vilken nivå vi kommer få, i bästa fall så blir det 10000kr i månaden och vi kommer då troligtvis få retroaktivt för ett helt år. pengarna skulle verkligen behövas nu

Varför ska kludd alltid ske 5 i 4 på fredagar?
Tex att någon helt missat att huset är utmätt och att värderingspersonen smsat mailat och ringt samt lämnat kontaktuppgifter på plats vid huset? Och sen missat ytterligare brev om att det blir värdering en ny dag och då kommer kfm ta sig in själv om det behövs..
Och sen upptäcka strax innan fyra på en fredag, flera dagar efter kfm var dit att nyckeln inte passar i dörrlåset längre. Då har man haft sagolik otur

Din glädje, mannen. ^^ Jag önskar att jag hade hälften av den ^^

En lite intressant lagändring är klubbad och börjar gälla i höst. Ändringen innebär att vissa myndighetsbeslut blir direkt verkställbara hos kronofogden. Återkrav från CSN och Försäkringskassan kommer inte längre behöva gå via betalningsförelägganden och utslag, utan går in som a-mål hos KFM.
Det lär innebära ganska många nya gäldenärer, har pratat med handläggare på FK och det är tydligen inte jätteovanligt att särskilt bostadsbidrag går ut till för höga belopp pga att folk antingen inte kan räkna ut sin årslön, eller helt enkelt lägger en lägre summa än dom egentligen har med flit, för att få ut lite mer pengar. FK och CSN gör betalningsplaner, vet inte exakt hur hygglig dom där där, har fått för mig att CSN är lite hårdare, men det är väl slut med det nu då. Jag antar att det kommer komma som en chock för de som satt det i system, att alltid få ut någon tusenlapp eller 2 för mycket i månaden, men bara återbetalar några hundra i månaden, helt plötsligt har att välja på att betala hela återkravet för det året, eller hamna på indrivning utan vidare diskussion..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp