Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Googlade namnet på personen. Var tydligen en politiker, efter lite mer googlande inser jag att det nog var i pausen på något fullmäktigemöte det delgavs.

Googlade namnet på personen. Var tydligen en politiker, efter lite mer googlande inser jag att det nog var i pausen på något fullmäktigemöte det delgavs.
För en del är det nog jobbigare än för andra när fasaden rämnar.

Hoppas för personens skull att det inte debatterades skuldsatthet på sammanträdet.

Hoppas för personens skull att det inte debatterades skuldsatthet på sammanträdet.
Letade lite, dagordningen var massa tråkiga saker lät det som. Policys och riktlinjer för sånt jag inte visste fanns.
Det fanns dock någon punkt om frågor och liknande, det kanske dyker upp något där nästa möte dom har

Någon som ser/sett serien Fartblinda säsong 2? Apropå på lån och spel…tänker genast på herr A dam R S mith

Hade samtal av en mycket upprörd person som fått besök på arbetsplatsen för delgivning av några förelägganden. Var tydligen många som frågat hen osv, och jag fick en utskällning på temat hur f-n vi kunde göra så utan att boka tid innan.

Tog död på den konversationen med att hen hade ju haft flera månader på sig att skicka in delgivningarna på egen hand, och att hade hen gjort det hade ju aldrig delgivare behövt åka runt och leta.
Hen försökte då dra postnordkortet, att brevbäraren var värdelös.
"Tråkigt att höra, du får ta det med postnords kundtjänst, det är ju ganska orelevant hur bra din brevbärare är när det här kommit till din kivra eller motsvarande"

Sen var samtalet slut.
Självklart om personen villigt försökt undvika delgivande under lång period så är det ju rimligt.
Men ändå, du måste förstå hur sjukt jobbigt det lär vara att kronofogden dyker upp på ens jobb och därav förstör ens hela arbetsliv.
Det lär ju kunna förstöra folks hela karriärer, och kommer få alla runt omkring personen som de spenderar stor del av sina liv runt att se på personen annorlunda.
Så är väl kanske inte så konstigt att man blir upprörd? Stor del av ens liv blir ju förstört.

Självklart om personen villigt försökt undvika delgivande under lång period så är det ju rimligt.
Men ändå, du måste förstå hur sjukt jobbigt det lär vara att kronofogden dyker upp på ens jobb och därav förstör ens hela arbetsliv.
Det lär ju kunna förstöra folks hela karriärer, och kommer få alla runt omkring personen som de spenderar stor del av sina liv runt att se på personen annorlunda.
Så är väl kanske inte så konstigt att man blir upprörd? Stor del av ens liv blir ju förstört.
Nä man får vara upprörd. Lösningen hade varit att skicka in kvittona.

Man blir lagom upprörd på HBO Max.
Tydligen hade kortet jag hade inlagt gått ut så dom kunde inte dra beloppet för månaden.

Vad gör dom då?
Påminner dom dig att uppdatera betalningsmetoden? Nej. Dom avslutar kontot rakt upp o ner och alla kampanjer man hade försvinner.
Jag tog ett ny kunds erbjudande när HBO Max lanserades i Sverige på 44 kr i månaden livet ut, det nekas jag nu.

Så Jäkla trött man blir på dessa företag.

HBO Max för 44 kronor låter galet bra. Hade nog ringt dem på nytt vilket jag antar du gjort, men varje person man pratar med är annorlunda och försökt se om du kan fortfarande ha kampanjen i och med du har när du avtalade med HBO Max att du ska ha 44 kr i månaden livet ut och du har även bevis att dem inte har bett dig om att uppdatera betalningsmetod. Känns som något dem bör kunna lösa, idiotiskt. Hade också blivit irriterad.

Dem är nog trötta på att du rånar dem månadsvis och vill tvinga på dig betala som alla andra kunder idag nu när dem blivit stora.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp