- Meddelanden
- 31 420
- Mottagna reaktioner
- 16 476
- Poäng
- 11 677
Det har du rätt i, kunde svurit på att det var så jag skrev ocksåEn språkpolis måste tydligen jobba röd dag och påpeka att ordet du söker är "irrelevant".
Det har du rätt i, kunde svurit på att det var så jag skrev ocksåEn språkpolis måste tydligen jobba röd dag och påpeka att ordet du söker är "irrelevant".
För en del är det nog jobbigare än för andra när fasaden rämnar.Googlade namnet på personen. Var tydligen en politiker, efter lite mer googlande inser jag att det nog var i pausen på något fullmäktigemöte det delgavs.
Hoppas för personens skull att det inte debatterades skuldsatthet på sammanträdet.Googlade namnet på personen. Var tydligen en politiker, efter lite mer googlande inser jag att det nog var i pausen på något fullmäktigemöte det delgavs.
Letade lite, dagordningen var massa tråkiga saker lät det som. Policys och riktlinjer för sånt jag inte visste fanns.Hoppas för personens skull att det inte debatterades skuldsatthet på sammanträdet.
Självklart om personen villigt försökt undvika delgivande under lång period så är det ju rimligt.Hade samtal av en mycket upprörd person som fått besök på arbetsplatsen för delgivning av några förelägganden. Var tydligen många som frågat hen osv, och jag fick en utskällning på temat hur f-n vi kunde göra så utan att boka tid innan.
Tog död på den konversationen med att hen hade ju haft flera månader på sig att skicka in delgivningarna på egen hand, och att hade hen gjort det hade ju aldrig delgivare behövt åka runt och leta.
Hen försökte då dra postnordkortet, att brevbäraren var värdelös.
"Tråkigt att höra, du får ta det med postnords kundtjänst, det är ju ganska orelevant hur bra din brevbärare är när det här kommit till din kivra eller motsvarande"
Sen var samtalet slut.
Nä man får vara upprörd. Lösningen hade varit att skicka in kvittona.Självklart om personen villigt försökt undvika delgivande under lång period så är det ju rimligt.
Men ändå, du måste förstå hur sjukt jobbigt det lär vara att kronofogden dyker upp på ens jobb och därav förstör ens hela arbetsliv.
Det lär ju kunna förstöra folks hela karriärer, och kommer få alla runt omkring personen som de spenderar stor del av sina liv runt att se på personen annorlunda.
Så är väl kanske inte så konstigt att man blir upprörd? Stor del av ens liv blir ju förstört.