Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Läste att 4% är det nya normala, eller spås bli. Undrar om det kommer göra något på priserna. Enligt en artikel på SVT (tror jag såg det) så dumpar folk sina objekt på hemnet nu för sälja snabbt.
Frågan blir om man har råd med 4% eller sitta lungt tills ekonomin återhämtar sig från inflationen.
Tyvärr kommer vi nog gå mot ännu mörkare tider. Det vi har nu är en skenande inflation maskerat genom en rad olika branscher. När detta inte längre går att dölja av stora aktörer kommer vi erfara en hyperinflation. Tänk på att det trycktes 5ggr mer pengar än det gjorts på nästan ett sekel inom loppet av två år. Reporäntan kommer höjas inom de närmsta två åren & det pratas mycket om det inom mitt yrke. Således kommer blancolånens snittränta höjas från 6.97% - betydligt mer % men säg en 10-11%. Vad gäller bolån kommer nog standarden bli högre än 4 % - tyvärr. Priserna i Stockholm skenar ju med 180 000 per kvadratmeter - resten av Sverige har jag inte så bra koll men där varierar det mycket. Vissa orter sjunker priserna medans i andra stiger det. Vi går absolut mot mycket osäkra tider - det är bara att notera Börsen som idag nästan blivit lika volatil som kryptomarknaden. Kriget, maskerad hyperinflation - omställningen till grön energi av EU - mycket pekar på att oss vanliga dödliga kommer få oss några smällar tyvärr.

Och jag RASADE i vikt förra helgen när jag gick ner 0,2 kg efter en långpromenad.
Jag länkade artikeln just i syfte för att poäntera agendan - marginella skillnader blåses upp för att folk ska fo FOMO. Med tanke på bostadspriserna idag tyder ingenting på att det rasar.

Jag sitter i en hyresrätt idag men vill flytta till en bostadsrätt. Däremot är det svårt att spåna i om man ska våga köpa nu, i o f s skulle man ju binda räntan men det hänger på om bostadspriserna går ner i samma takt i övriga landet eftersom vi alla inte bor i göteborg, malmö eller fjoltr... stockholm :)

Jag uppfyller dessvärre ingen av kraven. Krävs nästan att man har fått tandsjukdom till följd av en annan sjukdom.
Hm konstant värk fanns oxå med. En vän fick opererat bort visdomstand på sjukhuset pga de var svåråtkomliga.

Sista dagen idag på restaurang efter 7 år. Fast anställning påbörjas nästa vecka äntligen i annan branch! Förutom utvecklingsmöjligheter innebär det också en grundlön som ökar årsinkomsten med 100K redan till en början. :)

Trevlig helg på er!

Sista dagen idag på restaurang efter 7 år. Fast anställning påbörjas nästa vecka äntligen i annan branch! Förutom utvecklingsmöjligheter innebär det också en grundlön som ökar årsinkomsten med 100K redan till en början. :)

Trevlig helg på er!
Stort grattis! Välförtjänt efter allt kämpandet. :tummen: :tummen: :tummen:

@Rosé - jag kom på ... prata med KFM om saken. Även om de två betalningsfria månaderna är tänkt ska täcka upp sådana kostnader kan det ändå vara värt att prata med dem eftersom att du är så ny i din skusan att du har inte hunnit spara undan pengar. Det kan inte bli värre än att de säger nej till saken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp