Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Inflationen upp 6.1% i mars.... Det är ju helt sinnessjukt.

Jag kan ingenting om ekonomi. Mer än om detta som rör lån.

Men kan någon på begriplig svenska förklara för mig hur en stigande inflation motverkas med högre ränta?
För om jag fattar det rätt är inflationen att saker och ting blir dyrare = lönen går inte upp i samma takt. Hur kan då detta motverkas genom att ännu en sak ska bli dyrare, i detta fall räntor vilket gör att inte bara mat,transport och el blir dyrare utan även folks boende?

Borde det inte vara åt andra hållet att riksbanken och staten SÄNKER räntan när inflationen ökar så att folk har råd att bo?
Man höjer räntan för att minska aptiten på lån och kapital, för att på så viss lugna ner samhället och inflationen

Vad händer i Östergötland är det mångkulturen som kommit till stan :D?

Vad händer i Östergötland är det mångkulturen som kommit till stan :D?
När en dansk väljer att åka dit för att elda upp koranen och visa nidbilder av mohamed enkom för att provocera. Så är det ju inte märkligt.

men att en galen "man" (ja i mina ögon måste han vara det) får rätt till denna aktivitet när man vet vad det brukar sluta med (väldigt stora kostnader för oss skattebetalare oavsett om det blir upplopp eller inte för de måste ju fördäbereda sig på det värsta) så föundras jag hur han kan få tillstånd.
(Nä jag är inte religiös) mem jag tycker inte att yttrandefriheten skall användas för att enkom provocera fram reaktioner.

Jag frågade seriöst för jag har aldrig varit i Linköping innan såg bara 10000 poliser.

Däremot.

Om vi lever i ett samhälle där folk på grund av sin religion ska sätta bilar i eld, plundra, slå sönder och ge sig poliser då är vi farligt ute.

Du kan för övrigt prova att gå i en kyrka i Afghanistan och Saudiearabien....Juste det finns inga.

Märkligt för övrigt att alla dessa väljer att fly till kristna länder. Men klart, bidragen är ju attraktiva.

Jag frågade seriöst för jag har aldrig varit i Linköping innan såg bara 10000 poliser.

Däremot.

Om vi lever i ett samhälle där folk på grund av sin religion ska sätta bilar i eld, plundra, slå sönder och ge sig poliser då är vi farligt ute.

Du kan för övrigt prova att gå i en kyrka i Afghanistan och Saudiearabien....Juste det finns inga.
Jag försvarar inte på något sätt deras agerande ä, det är lika illa som att dansken gör/vill sitt.

Det jag vänder mig emot är att man kan använda grundlagen för att skapa det kaos med som du säger 1000 poliser. Jag anser INTE att det borde vara en laglig rätt att med vilje provocera fram de reaktioner oavsett om reaktorerna är ok eller inte.

Känns bara fruktansvärt onödigt.

Inflationen upp 6.1% i mars.... Det är ju helt sinnessjukt.

Jag kan ingenting om ekonomi. Mer än om detta som rör lån.

Men kan någon på begriplig svenska förklara för mig hur en stigande inflation motverkas med högre ränta?
För om jag fattar det rätt är inflationen att saker och ting blir dyrare = lönen går inte upp i samma takt. Hur kan då detta motverkas genom att ännu en sak ska bli dyrare, i detta fall räntor vilket gör att inte bara mat,transport och el blir dyrare utan även folks boende?

Borde det inte vara åt andra hållet att riksbanken och staten SÄNKER räntan när inflationen ökar så att folk har råd att bo?
Riksbanken bryr sig inte om folket. Riksbanken bryr sig bara om värdet på valutan och för att behålla värdet på valutan höjs räntan vilket leder till mindre utlåning och därmed mindre pengar i omlopp och när det blir mindre pengar i omlopp blir det förstås svårare att få tag i pengar och då stiger värdet på pengarna d.v.s man motverkar inflationen. Anledning till inflationen kan man säga är en för liberal utlåning av pengar d.v.s för mycket pengar i omlopp.
Högre priser och högre räntor på lån slår mot folks ekonomi med dubbel kraft och när lönerna inte heller ökar blir det en trippeleffekt på folks ekonomi. Som vanligt får vanligt folk bekosta detta ekonomiska haveri.

Riksbanken bryr sig inte om folket. Riksbanken bryr sig bara om värdet på valutan och för att behålla värdet på valutan höjs räntan vilket leder till mindre utlåning och därmed mindre pengar i omlopp och när det blir mindre pengar i omlopp blir det förstås svårare att få tag i pengar och då stiger värdet på pengarna d.v.s man motverkar inflationen. Anledning till inflationen kan man säga är en för liberal utlåning av pengar d.v.s för mycket pengar i omlopp.
Högre priser och högre räntor på lån slår mot folks ekonomi med dubbel kraft och när lönerna inte heller ökar blir det en trippeleffekt på folks ekonomi. Som vanligt får vanligt folk bekosta detta ekonomiska haveri.

Låter faktiskt vettigt. Det du skriver.

Angående detta i Linköping så ska jag faktiskt erkänna jag frågade seriöst :D Aldrig varit i staden tidigare och kollade inte Aftonbladet. Skrev här först.

Möttes av tusen poliser och fattade ingenting haha!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp