Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tack gode gud att jag numera slipper det, jag ger bort mina saker till släktingar och vänner och om ingen vill ha dem så sätter jag ner dem i soprummet, så att någon okänd kan ta dem om de vill :)
Det är snällt av dig! Jag ger också bort mestadels, men sparar gärna massa onödigt också… och köper på mig lika mkt som jag gör mig av med :facejoy: Nu ska jag kränga en sak för 15 tusen så den vill jag inte ge bort hehe

vad tröttsamt det är att sälja saker på blocket eller andra köp och sälj sidor, det ska prutas och krånglas tametusan hela tiden, helst ska det vara gratis… ge mig styrka :facejoy:

Köp och sälj på Facebook är absolut värst.
Typ sälja 2 kaffekoppar för 20 kr, ska prutas till 10 kr och då förväntas jag utan ersättning köra kopparna till typ Pajala också

Senast ändrad:
Det är snällt av dig! Jag ger också bort mestadels, men sparar gärna massa onödigt också… och köper på mig lika mkt som jag gör mig av med :facejoy: Nu ska jag kränga en sak för 15 tusen så den vill jag inte ge bort hehe
Jag ger bort mer än jag köper, vill absolut inte ha en pryl för mycket, däremot kan jag tröttna på exempelvis en helt fungerande bordslampa, så en ut och en in :)

Köp och sälj på Facebook är absolut värst.
Typ sälja 2 kaffekoppar för 20 kr, ska prutas till 10 kr och då förväntas jag utan ersättning köra kopparna till typ Pajala också
Haha fyfan!! ”Halva halva halva priset??”

värst var när jag jobbade i butik i alldeles för många år och en del kunder tog medvetet sönder plaggen lite för att få de ännu billigare.

Det är för övrigt verkligen jättesynd att inte uppgifter från bilregistret tas med i en kreditupplysning..
Då hade det nog varit svårare för en person att lyckas privatleasa 8 bilar

Det är för övrigt verkligen jättesynd att inte uppgifter från bilregistret tas med i en kreditupplysning..
Då hade det nog varit svårare för en person att lyckas privatleasa 8 bilar
jag äger 8 bilar och en motorcykel, ingen av dessa är på kredit, menar du att jag då inte skulle få leasa en bil om jag skulle vilja det?

jag äger 8 bilar och en motorcykel, ingen av dessa är på kredit, menar du att jag då inte skulle få leasa en bil om jag skulle vilja det?

Jag bryr mig inte om du får det eller inte, men leasingivarna skulle kunna se att man redan har leasade fordon, vilket kan påverka möjligheten att ha råd att betala ytterligare leasingavgifter.
Krediter redovisas och indikeras på flera sätt, dels genom rapportering till uc mfl, dels genom att generera underskott. Man kan stå och ha krav på sig att betala 30-40k i månaden i leasingavgifter utan att det ger ett spår någonstans.
Fordon är ju generellt inte kostnadsfritt att ha i övrigt heller.

Jag bryr mig inte om du får det eller inte, men leasingivarna skulle kunna se att man redan har leasade fordon, vilket kan påverka möjligheten att ha råd att betala ytterligare leasingavgifter.
Krediter redovisas och indikeras på flera sätt, dels genom rapportering till uc mfl, dels genom att generera underskott. Man kan stå och ha krav på sig att betala 30-40k i månaden i leasingavgifter utan att det ger ett spår någonstans.
Fordon är ju generellt inte kostnadsfritt att ha i övrigt heller.
att ha avställda fordon på tomten eller eget garage kostar inte många kronor per år

Avdelning: trist timing.
En person som fått in skuld nr 1, böter som man missat att betala.
Hittades ingen inkomst eller egendomar i övrigt. Upprättades utredningsrapport i fredags (det som här kallas utmätningsförsök) och på lördag/söndag kom skatteåterbäring och reglerade hela skulden, och målet fick sekretess.

Så nu sitter personen med en anmärkning av det värre slaget i 3 år, men det finns i övrigt inga spår om att hen haft med kronofogden att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp