Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hör de mest från de äldre ”visare” som gått livets hårda skola. Väldigt få i min bekantskapskrets som är så inskränkta som tur är.. men jo det förekommer, är väl mer att jag tar avstånd från människor med den här typen av åsikter
Samma här men ser det på Nätet och även här på forumet. Sen tror jag att det är vanligare i mindre orter än i storstäderna.

Han har haft makten i ca 22 år. Min personliga åsikt är att majoriteten av ryssarna gillar honom, därför håller han sig kvar vid makten. När de som gillar honom blir minoritet då kanske det kan hända saker. För oss kan verka obegripligt att han har stöd av befolkningen men då ska vi komma ihåg att de är hjärntvättade, år efter år av propaganda ger resultat.
Jag hoppas att fler och fler vaknar upp och att han störtas. Diktator är vad han är.
Hm han illiminerar de som inte gillar honom och så har han sett till att han inte kan väljas bort längre. Så de som finns kvar är alla 'ja putin' sägare.

Dock så är Myra rätt på det. Han har ett ganska brett folkligt stöd. Naturligtvis inte hela befolkningen men han har ett stort stöd i Ryssland, framförallt på landsbygden.

Däremot tror jag att merparten av ryssarna inte försvarar den här attacken/invasionen/kriget dom påbörjat.

Samma här men ser det på Nätet och även här på forumet. Sen tror jag att det är vanligare i mindre orter än i storstäderna.

Ja, alla som inte röstar på S/V/C/MP är fruktansvärda, hatiska homofober, rasister och miljöhatare. Dom är onda rakt igenom. Borde fängslas :D

Alla som inte älskar Greta, Pride, öppna gränser och massinvandring är högerextremister som måste bekämpas!!

Har en vän som sitter i riktigt dålig ekonomisk knipa. Spelar massor och har skulder på nära en miljon samtidigt som hen är arbetslös och jobbar endast helger. Det gör att hen sitter och spelar dagarna i ända o tar lån efter lån. Jag har själv suttit i liknande sits dock aldrig spelat på de nivåerna. Har precis löst alla mina små krediter och lån och påbörjat min resa mot skuldfrihet. Har fyra stora lån som jag ska se om det går att samla så småningom. Nu har min vän frågat mig om att ta ett lån på ett av mina avslutade krediter vilket jag verkligen inte vill. Hen säger att hen ska betala varje månad och ger mig dåligt samvete för att min situation har blivit bättre. Har sagt att jag inte tänker göra det men personen behöver hjälp. Har föreslagit skuldsanering samt hjälp av skuldrådgivare men vet inte vad jag kan göra mer. Vad skulle ni göra i min sits?

Hör de mest från de äldre ”visare” som gått livets hårda skola. Väldigt få i min bekantskapskrets som är så inskränkta som tur är.. men jo det förekommer, är väl mer att jag tar avstånd från människor med den här typen av åsikter
Älskar när någon kommenterar nått på Facebook så går man in kollar så står det "livets hårda skola" haha Fyfan. Så patetiskt.

Har en vän som sitter i riktigt dålig ekonomisk knipa. Spelar massor och har skulder på nära en miljon samtidigt som hen är arbetslös och jobbar endast helger. Det gör att hen sitter och spelar dagarna i ända o tar lån efter lån. Jag har själv suttit i liknande sits dock aldrig spelat på de nivåerna. Har precis löst alla mina små krediter och lån och påbörjat min resa mot skuldfrihet. Har fyra stora lån som jag ska se om det går att samla så småningom. Nu har min vän frågat mig om att ta ett lån på ett av mina avslutade krediter vilket jag verkligen inte vill. Hen säger att hen ska betala varje månad och ger mig dåligt samvete för att min situation har blivit bättre. Har sagt att jag inte tänker göra det men personen behöver hjälp. Har föreslagit skuldsanering samt hjälp av skuldrådgivare men vet inte vad jag kan göra mer. Vad skulle ni göra i min sits?
Du har själv skulder. Så om jag vore du, så skulle jag inte hjälpa till med att låna ut pengar.
Som också med många beroende eller snarare alla så är det en aktiv hjälpande hand dessvärre som medför att personen aldrig blir "nykter". Konsekvens och behandling är den bästa medicinen för att bli nykter ifrån sitt beroende oavsett vad det gäller. Din vän har ett missbruk. Du kan finnas där, lyssna och ge stöd av din vänskap. Men blanda inte in din egen ekonomi <3

Senast ändrad:
Jag önskar att ingen lånade ut pengar till mig när jag spelade @Angelina .... Mina skulder hade varit 5% av det dom är idag tack vare just att folk ställde upp.

Som andra säger låna inte ut, det förvärrar bara situationen både för dig och Den du hjälper. Den hårda sanningen är
Tyvärr också att det inte är värt försöka hjälpa någon som inte vill sluta. Det är slöseri med tid tyvärr för går ej få en sluta om den inte Hill själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp