Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur beräknar Ferratum sin ränta egentligen? I onsdags sa de att jag hade 7 kr kvar (kunde inte logga in, de har börjat med Tink och de sa att det var problem med Swedbank). Betalade samma dag 8 kr för att vara på den säkra sidan. Får sms idag om att de mottagit min betalning. Testade att logga in och det gick och det står Skuld kvar -0,62 kr! Det betyder att om jag inte betalar in 2 kr på måndag utan struntar i "skulden" så kommer det att bli en tia i slutet av nästa månad?
Ska säga också att i slutet av december så betalade jag in det belopp som stod som skuld kvar och inte lägsta beloppet, alltså jag betalade in mer än lägsta just för att bli av med dem! Fick ingen faktura i januari och trodde då att det var lugnt. Tog själv kontakt med dem för att försäkra mig att allt är betalt.
Tror du kanske läser fel. - 2kr betyder skuld för de. Tillgodo för dig.

UC-betyget påverkas både av underskott du deklarerar och vad som är synligt i lån och krediter. Även en sänkt inkomst påverkar uc då din skuld vs inkomst ökar.
Jag tror ärligt talat inte att underskottet har särskilt stor påverkan på betyget. Jag har 160k underskott och 0,2 i betyg. Ska du lösa lån blir ju räntan/underskottet lägre. Så tror även bankerna inte tar det med i någon beräkning. (Mer än KALP).

Om läraren som dömdes att betala 150 000 i skadestånd för att han vägrade henna en elev dyker upp här och behöver en swishgåva så lovar jag att skänka en slant.
Tycker det är rätt åt läraren. Faktiskt.

Har det alltid stått ett minustecken på skuldbeloppet?
Jag tänker att de istället är skyldiga dig 62 öre.
Uppmärksamt av dig, har inte tänkt på att minus kan vara plus. Men om du har rätt så betyder det att jag kommer att få ränta istället för att betala ränta?
Nä de kommer nog inte betala ränta hehehe

Det är ju din fulla rätt att tycka att tal är så skadligt att man ska straffas hårdare för sitt ordval än vad man gör för att begå sexuella övergrepp, förnedringsrån eller misshandel, till exempel. Själv tycker jag att det är fascistiskt av en stat att försöka kontrollera sina medborgares språkbruk.

Det är ju din fulla rätt att tycka att tal är så skadligt att man ska straffas hårdare för sitt ordval än vad man gör för att begå sexuella övergrepp, förnedringsrån eller misshandel, till exempel. Själv tycker jag att det är fascistiskt av en stat att försöka kontrollera sina medborgares språkbruk.
Varför ta den här händelsen ur sitt sammanhang och placera det i nya sammanhang och börja snacka om helt andra grejer?
Om du menar att det är lägre straff för hårdare brott, ja så kan det vara, men det säger inte att det här straffet är fel, det säger bara att andra brott borde ha högre straff.
Nu kan man ju hoppas att andra bittra fördomsfulla lärare ska tänka sig för, eller byta yrke, varför jobba med människor om man saknar respekt. Finns massa andra jobb.

Sååå.... Om jag identifierar mig som en vampyr och läraren vägrar att kalla mig för detta. Ska jag också ha kränkningsersättning?

Testa med det på jobbet, vem vet, du kanske får ersättning.
Suck alltså.

Men vad är det som säger att du ska få identifiera dig som Hen, men inte som X?

Du måste dra en linje någonstans. När du ansöker om ett pass står det kön man eller kvinna, varför ska då en lärare hållas ansvarig och straffas av staten för att hon vill använda sig utav ett av dom två pronomen som staten använder?

Förr i tiden kunde man bli skjuten utan att känna sig kränkt, nu räcker det ibland bara att titta på någon för att någon ska känna sig kränkt. Med tanke på den utvecklingen så blir man inte förvånad att läraren straffas. Eleven har säkert en lång tid av rehabilitering framför sig!
Dags att fokusera på riktiga brott och strunta i strunt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp