Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ok! Är lite nyfiken då vi har anställda, men har inte blivit kontaktad av fk en enda gång sedan jag började med admin/ekonomi för ca 6 år sedan. Tycker att det är lite märkligt...
Jag har blivit granskad en gång på snart 6 år. Men är ingen storvabbare eller haft mkt sjukdagar..
FK sa till mig att mer stickprover görs nu, jag va ju tvungen att ringa och kolla när vab aldrig betalades ut det kanske kommer för dig, eller så har dina anställda klarat sig

FK ringer min arbetsgivare varje gång jag ansöker om sjukpenning.
Tur att min arbetsgivare är jag och kan bestyrka min goda moral.

Jag tror att jag sammanlagt sökt VAB 2 dagar (kollad båda gångerna) dom ringer arbetsgivare, förskolan hela apparaturen.

Men det är sen innan, alla araber som fifflar med assistansen och får miljonbelopp kan man inte få fast men en vanlig arbetande medborgare som tagit fel på en VAB-dag där är dom snabba med att slå på fingrarna. Absurt.

Samma med bankerna, ska granska överföringar på 1000 spänn via swish mellan två polare medan skurkstater tvättar miljarder via dom.

Jag tror att jag sammanlagt sökt VAB 2 dagar (kollad båda gångerna) dom ringer arbetsgivare, förskolan hela apparaturen.

Men det är sen innan, alla araber som fifflar med assistansen och får miljonbelopp kan man inte få fast men en vanlig arbetande medborgare som tagit fel på en VAB-dag där är dom snabba med att slå på fingrarna. Absurt.

Samma med bankerna, ska granska överföringar på 1000 spänn via swish mellan två polare medan skurkstater tvättar miljarder via dom.
Är nog en bra drös med svenskar som fifflar också..

Det är det nog. Men det är helt andra kostnader för VAB kontra Assistans.

Hittills i år har Försäkringskassan begärt återkrav eller förhindrat felaktiga utbetalningar på runt 330 miljoner kronor inom den personliga assistansen.

Upplägget ser som regel ut så här: Assistansbolaget hittar en familj i tredje land med ett funktionshindrat barn, som vill komma till Sverige. Därefter anställs en av föräldrarna, som kommer hit först. Väl på plats ansöker föräldern om att återförenas med sin familj, vilket är möjligt utan något försörjningskrav med dagens lagstiftning.

Du kan läsa mer om det ovan. Det är en miljarindustri. & Ja. Uteslutande ett importerat fenomen. Till 100%. Det heter brukarimport. Svenskar importeras inte utan bor redan här. Således så tror jag inte svenskar fifflar med just assistansen - vilket var vad jag skrev om :)

Det är det nog. Men det är helt andra kostnader för VAB kontra Assistans.

Hittills i år har Försäkringskassan begärt återkrav eller förhindrat felaktiga utbetalningar på runt 330 miljoner kronor inom den personliga assistansen.

Upplägget ser som regel ut så här: Assistansbolaget hittar en familj i tredje land med ett funktionshindrat barn, som vill komma till Sverige. Därefter anställs en av föräldrarna, som kommer hit först. Väl på plats ansöker föräldern om att återförenas med sin familj, vilket är möjligt utan något försörjningskrav med dagens lagstiftning.

Du kan läsa mer om det ovan. Det är en miljarindustri. & Ja. Uteslutande ett importerat fenomen. Till 100%. Det heter brukarimport. Svenskar importeras inte utan bor redan här. Således så tror jag inte svenskar fifflar med just assistansen - vilket var vad jag skrev om :)
:D nej jag förstod vart du ville komma men vi diskuterar två olika saker. Förstår också frustrationen ang detta ämne..

Sen tror jag säkert att det fifflas bland alla när det kommer till VAB, Föräldrardagar, Förtidspensionering och dylikt.

Det med assistansen är dock otroligt frustrerande eftersom riktigt sjuka personer som inte ens kan äta själva eller gå på toa nekas assistans eftersom pengarna istället går åt till den här brukarimporten som du kan läsa ovan hur den går till. Det är dessutom nära besläktat med både extremism och den grova organiserade brottsligheten.

Ett alternativ tycker jag är att neka utlandsfödda assistans helt och hållet såvida inte dom har jobbat i Sverige. Funkar inte att Sverige ska vara tredje världens socialkontor.

De
Sen tror jag säkert att det fifflas bland alla när det kommer till VAB, Föräldrardagar, Förtidspensionering och dylikt.

Det med assistansen är dock otroligt frustrerande eftersom riktigt sjuka personer som inte ens kan äta själva eller gå på toa nekas assistans eftersom pengarna istället går åt till den här brukarimporten som du kan läsa ovan hur den går till. Det är dessutom nära besläktat med både extremism och den grova organiserade brottsligheten.

Ett alternativ tycker jag är att neka utlandsfödda assistans helt och hållet såvida inte dom har jobbat i Sverige. Funkar inte att Sverige ska vara tredje världens socialkontor.
Håller med till viss del, för att man ska ta del av vårt välfärdssystem ska man också bidra.. svårt att få ett jobb direkt men ett krav borde vara att lära sig språket och sättas i utbildning. Sen kan jag tycka att Sverige får hitta ett sätt att kunna erbjuda den möjligheten för alla som kommer hit…och då krävs nog en rejäl minskning på invandringen.. sen kanske inte sätta alla invandrare i samma om man får säga skitförorter… förstår att motivationen till att jobba eller göra rätt för sig är låg om man får bidrag och sitter i Tensta eller Rinkeby med tusentals andra som inte gör något på dagarna… vad är det för liv lixom :/

såg ett program för några år sen typ Kalla fakta, om utbrett fusk med pensioner bland serber bl a. Journalister åkte ner och letade efter personer som får pension i Sverige men i själva verket var döda men släktingar såg till att pension fortsatte betalas ut.
Sveriges välfärdssystem bygger på förtroende och att man vill göra rätt för sig, när det krockar med andra länders system av fusk och att man ska utnyttja systemet så mkt man kan så blir det så här. Men även som du säger att svenskar fuskar också.

Det behövs fler och skärpta kontroller och det är så det kommer bli även här i Sverige, oundvikligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp