Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga angående aktier.

Följer lite börsen sporadiskt mest för att jag blir uttråkad på jobb. En grej som slog mig, en specifik aktie som jag följer/har koll på. Av någon anledning så går den "plus" 9 av 10 fredagar. Medan dom övriga dagarna är det fram och tillbaka. Men just fredagar går den alltid plus. Vad beror det på?
Är det en väldigt liten aktie? Till börsvärde

Är det en väldigt liten aktie? Till börsvärde

Nej,
Ca 200 kronor kostar en aktie. Inom Bank och Finans. Men följer den på Avanza och tycker Stockholmsbörsen generellt alltid går bättre fredagar än typ onsdagar.

En fråga angående aktier.

Följer lite börsen sporadiskt mest för att jag blir uttråkad på jobb. En grej som slog mig, en specifik aktie som jag följer/har koll på. Av någon anledning så går den "plus" 9 av 10 fredagar. Medan dom övriga dagarna är det fram och tillbaka. Men just fredagar går den alltid plus. Vad beror det på?
Omöjligt att svara på. Möjligen att det blir en aning FOMO (fear of missing out) inför helgen. Men det beror ju såklart på vilken aktie det handlar om och om det förväntas nyheter i närtid?

Nej,
Ca 200 kronor kostar en aktie. Inom Bank och Finans. Men följer den på Avanza och tycker Stockholmsbörsen generellt alltid går bättre fredagar än typ onsdagar.
Då är det nog slumpen...

Förr fanns det en teori att måndagar ofta var dåliga för att folk gått och oroat sig över helgen, och sen brakar det lös med nedgångar på måndagen.

Just de. Köpare kan bli pressade att agera, göra nått innan helgen. Något man kan se i slutet av dagen också då volymerna går upp. Forced trades.

Bra svar. Tack ska ni ha!

Finns det en årstid som är bättre?

Har råkat ta på mig att hjälpa en vän att flytta i dag. Det är ju typ tråkigaste man kan ägna en dag åt. Frågade inte då noga om omständigheter men det var ju givetvis våning 3 och spiraltrappa. Plus att det var 12 mil att köra, och vagn fick jag fixa också..

Lycklig idag faktiskt så tänkte ba skriva av mig.

Pluggar 35-40 timmar i veckan och har nu lyckats fixa 3 jobb så jag kan jobba minst 40 timmar i veckan ändå. Stressat otroligt senaste veckorna och trots att det blir ett jäkla slit de kommande månaderna tills utbildningen är över så känns det så jäkla bra!

Var nästan påväg att hoppa av utbildningen pga visste inte hur jag skulle ha råd med allt men då det är en utbildning inom IT och förhoppningvis något som leder till en ljusare framtid ekonomiskt så beslutade jag mig för att kriga igenom trots allt och hitta jobb på sidan.

Kämpa på allihopa!

Har råkat ta på mig att hjälpa en vän att flytta i dag. Det är ju typ tråkigaste man kan ägna en dag åt. Frågade inte då noga om omständigheter men det var ju givetvis våning 3 och spiraltrappa. Plus att det var 12 mil att köra, och vagn fick jag fixa också..
I nöden provas vännen! Fint gjort av dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp