Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lycklig idag faktiskt så tänkte ba skriva av mig.

Pluggar 35-40 timmar i veckan och har nu lyckats fixa 3 jobb så jag kan jobba minst 40 timmar i veckan ändå. Stressat otroligt senaste veckorna och trots att det blir ett jäkla slit de kommande månaderna tills utbildningen är över så känns det så jäkla bra!

Var nästan påväg att hoppa av utbildningen pga visste inte hur jag skulle ha råd med allt men då det är en utbildning inom IT och förhoppningvis något som leder till en ljusare framtid ekonomiskt så beslutade jag mig för att kriga igenom trots allt och hitta jobb på sidan.

Kämpa på allihopa!
Härligt! Det lönar sig att kriga (förr eller senare, oftast senare :))

Någon av er medlemmar som har en katt?
Har hur länge som helst funderat på en katt så man får sällskap och känslan av att man behövs i min annars trista vardag. Dagarna rullar på som vanligt dag ut och dag in...
Att då ha en katt som man får ge kärlek och få kärlek tillbaka kanske även ökar livsglädjen tänkte jag?

Eller är det en dum tanke att skaffa katt när man är i skuldträsket?

Har hur länge som helst funderat på en katt så man får sällskap och känslan av att man behövs i min annars trista vardag. Dagarna rullar på som vanligt dag ut och dag in...
Att då ha en katt som man får ge kärlek och få kärlek tillbaka kanske även ökar livsglädjen tänkte jag?

Bara för att man är i skuldträsket så ska man inte sluta leva. Har du råd med en katt, mat, försäkring och annat förutsett som kan hända så är det en positiv sak för välmåendet.

Älskar katter och är uppvuxen med katter men kan inte ha nu pga allergi. Min syster har katter, 2 st, den ena katten är ofta sjuk eller har diverse åkommor så hon måste uppsöka veterinär och hon har inte ekonomi för det så det är en stor stressmoment.
Men har du råd så är det helt fantastiskt enligt mig att ha en katt som sällskap.

Så länge som du känner att du har råd, så är ett djur en helt fantastisk familjemedlem.
Livsglädjen ökar enormt utav att ha djur, tycker jag.
Hade jag inte haft min kära hund hade jag varit helt knäckt utav den dumma ekonomiska jag satt mig i och inte helt garanterat ens varit kvar. Han är ljuset i vardagen :)

Jo jag har en katt. Kostar väl ca 100 i försäkring, 150 i kattsand och kanske 100 kr för May i snitt per månad. Beställde stora säckar ca 2 ggr per år

Slog en kik på fogdens auktionstorg nyss. Jag vet inte vad man gjort men det ser ur som man måste varit till något galleri eller någon tavelsamlare. Över 150 tavlor...

Slog en kik på fogdens auktionstorg nyss. Jag vet inte vad man gjort men det ser ur som man måste varit till något galleri eller någon tavelsamlare. Över 150 tavlor...

Det finns totalt 302 objekt ute,

Med tanke på att 400.000 svenskar har skulder hos KFM trodde jag det skulle finnas åtminstone ett par tusen objekt ute med tanke på att dom aktionerar ut all möjlig skit ifrån använda skor till jackor men det är 302 objekt ute, det är typ vad EN person borde ha i en villa att utmäta.

Varför är det inte fler objekt ute???

Det finns totalt 302 objekt ute,

Med tanke på att 400.000 svenskar har skulder hos KFM trodde jag det skulle finnas åtminstone ett par tusen objekt ute med tanke på att dom aktionerar ut all möjlig skit ifrån använda skor till jackor men det är 302 objekt ute, det är typ vad EN person borde ha i en villa att utmäta.

Varför är det inte fler objekt ute???
Sommar.
Är något special med dom där auktionerna, väldigt generös budgivningstid, brukar bara vara 7-10 dagar, dom där har legat ute någon vecka redan.
Begagnade jackor kan jag gissa mig till vilken grupp dom tagits från.
Det är ganska ofta man kan gå igenom en hel villa utan att hitta något som uppfyller kraven för utmätning..

En sak som slog mig nu när ni skriver om auktionstorget.
Säg att man har löneutmätning men köper en sak från auktionstorget? Vad sker då.. får man köpa eller är man svartlistad?

Tanken är att dom har ju tagit detta från någon som säkerligen har löneutmätning och sedan kan de säljas vidare till någon som har det likadant.. om ni förstår mitt tankesätt. :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp