Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fått erbjudanden från Thorn förrut men tog aldrig pga typ 23% ränta, nej tack.
Men om dom är sega är det väl en fördel för dig ;D Men lite konstigt om man kan syna deras hot teknik

Fasiken vad Thorn är sega med att skicka till Inkasso, även fast dom säger att "det är sista chansen nu ikväll innan kl 18.00 att betala" och "Imorgon skickas det till inkasso om vi ej fått betalning" får man på sms och mail stup i kvarten..
Men dagen/dagarna efter så kommer sms att använd denna swish-länk för att betala, har du redan betalat så kan du bortse från detta meddelande.

Någon som haft lån hos dom? Hur många gånger ska man få dessa tomma "hot" innan dom verkligen skickar vidare?
Håller de flesta lånebolag på med denna taktik?
De var samma för mig, dock så rapporterade som missbrukat bankkonto till UC när jag skickade till inkasso.

Det verkar dröja extra länge att få ersättning för karens nu. Anmälde i tisdags förra veckan enligt försäkringskassan är det många som söker samtidigt.

På försäkringskassan sa dom om man har sökt mera än 5 gånger så börjar dom.kolla upp mot arbetsgivaren ordentligt. Så hos kommer det ta 1 och halv månad innan utbetalning hos en kollega. Som tyvärr ha satt detta med karens i system. Ser det som extra pengar i mitten av månaden.

Fått erbjudanden från Thorn förrut men tog aldrig pga typ 23% ränta, nej tack.
Men om dom är sega är det väl en fördel för dig ;D Men lite konstigt om man kan syna deras hot teknik

De var samma för mig, dock så rapporterade som missbrukat bankkonto till UC när jag skickade till inkasso.

Okej. Hur lång tid tog det för dig innan dom släppte till inkasso från att du började få dessa sms/mail?
Har noll koll men vad innebär missbrukat bankkonto och missbrukad kredit? Vad väger tyngst som sämst att få av dessa två?

På försäkringskassan sa dom om man har sökt mera än 5 gånger så börjar dom.kolla upp mot arbetsgivaren ordentligt. Så hos kommer det ta 1 och halv månad innan utbetalning hos en kollega. Som tyvärr ha satt detta med karens i system. Ser det som extra pengar i mitten av månaden.

Jag har inte sjukat mig mycket men har varit dålig i halsen i två omgångar i februari och har åkt in på akuten pga anemi under förra veckan så det blir tre tillfällen nära inpå. Men ja de måste väl manuellt granska när det kommer så nära inpå.

Okej. Hur lång tid tog det för dig innan dom släppte till inkasso från att du började få dessa sms/mail?
Har noll koll men vad innebär missbrukat bankkonto och missbrukad kredit? Vad väger tyngst som sämst att få av dessa två?
Oj. Det kommer ja knappt ihåg. Vet att det hamna hos inkasso i december 2019. Tror de tog säkert 2-3 månader efter deras ”hot” om att skicka till inkasso. Kanske är snabbare idag.

De vet jag inte heller vilken som är sämst. Men för mig kvittade det eftersom ja ändå inte skulle ta nya lån. Vill ju bli av med skiten.
De enda ”bra” med missbrukad kredit / bankkonto är att de inte syns på bisnode / creditsafe. Men de beror ju på hur man ser det. För mig är de bra då jag hade wästgöta i tanken först, ev en höjning på fairlo för att bli av med lite annat smått skit.

Oj. Det kommer ja knappt ihåg. Vet att det hamna hos inkasso i december 2019. Tror de tog säkert 2-3 månader efter deras ”hot” om att skicka till inkasso. Kanske är snabbare idag.

De vet jag inte heller vilken som är sämst. Men för mig kvittade det eftersom ja ändå inte skulle ta nya lån. Vill ju bli av med skiten.
De enda ”bra” med missbrukad kredit / bankkonto är att de inte syns på bisnode / creditsafe. Men de beror ju på hur man ser det. För mig är de bra då jag hade wästgöta i tanken först, ev en höjning på fairlo för att bli av med lite annat smått skit.

Okej.
Förstår.. det är samma här. Jag släpper allt för att söka skuldsanering, så för mig är det sak samma vad jag får.
Men bra att det tar tid då jag betalat av en del lån jag kunde och nu den lönen/lönerna som kommer in kan jag "lägga undan" i en buffert tänkte jag. :)

Kollegor som passar på att vara sjuk så man får sitta halva fredagen och ha telefonslinga:mad::(:wicked:

Märks att det är fredagsfeeling. Fick ett samtal av chefen som sa att behöver jag något kontorsväg som nytt höj och sänkbart skrivbord eller en ny stol så skulle jag bara säga till. Ska tydligen jobba hemma tills alla är vaccinerade vilket lär dröja för min del. Det samtalet gjorde mig glad då kanske jag kan slippa att sitta och jobba från frugans sminkbord ;)

Trevlig helg allihopa!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp