Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag hade stått på mig och skulle det skickats vidare till inkasso och kronofogden hade jag bestridit till tingsrätten för känns som du kan få rätt där faktiskt !

...men har man som TS skuldsanering, så kanske man inte vill köpa hela linan ut (till KF vill säga) och riskera kanske inte själva skuldsaneringen, men riskera ökade kostnader som följd?!

Även då ja håller med i ditt tänk... :)

Det känns så tråkigt då jag sparade ihop för att kunna köpa dessa sakerna och nu krävas på nästan 2800 kr igen.

...men har man som TS skuldsanering, så kanske man inte vill köpa hela linan ut (till KF vill säga) och riskera kanske inte själva skuldsaneringen, men riskera ökade kostnader som följd?!

Även då ja håller med i ditt tänk... :)
Jag vill absolut inte få en ny anmärkning.

Har du ringt dem? Är ju 10 gånger lättare än att hålla på med mail fram och tillbaka för känns ju som du har väldigt rätt här..
I brevet stod att jag skulle svara via brev el mejl så det gjorde jag.

Det konstiga är ju att ni är 3 inblandade i detta. Företaget har sålt varor o skickas via posten. Nånstans borde det synas att paketet har kommit dit. Posten kan göra misstag också. Står det något i köpesvillkoren hos företaget när det skickas via posten?
Som en annan skrivare här ovanför så skall paketet skickas tillbaka om det inte hämtas?

Om det är ett krav att betalningen skall ske före uthämtning så tyder allt på att det är postens fel?

Är varan en unik produkt som inte säljs på andra ställen så är det också ett utmärkt tillfälle att bevisa att du har varan hemma?

Det konstiga är ju att ni är 3 inblandade i detta. Företaget har sålt varor o skickas via posten. Nånstans borde det synas att paketet har kommit dit. Posten kan göra misstag också. Står det något i köpesvillkoren hos företaget när det skickas via posten?
Som en annan skrivare här ovanför så skall paketet skickas tillbaka om det inte hämtas?

Om det är ett krav att betalningen skall ske före uthämtning så tyder allt på att det är postens fel?

Är varan en unik produkt som inte säljs på andra ställen så är det också ett utmärkt tillfälle att bevisa att du har varan hemma?
Jag har följesedeln kvar tror jag så det är inget problem.

Jag hade nog kollat med ombudet. De ska ju ha bokfört pengarna på något vis. Vet inte riktigt hur det funkar när de är ombud, men pengarna ska ju bokföras på något konto oavsett och det är ju dem som tagit emot pengarna. Stå på dig!

En tanke: vad om du förnekar att du fått paketet? Kan de bevisa det? Isf måste de bevisa när och med underskrift. Och då har du datum du betalat.

En tanke: vad om du förnekar att du fått paketet? Kan de bevisa det? Isf måste de bevisa när och med underskrift. Och då har du datum du betalat.
Nu har jag sagt att jag hämtat ut det och betalat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp