Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag behöver hjälp och råd med en sak.
I November förra året så investerade jag i lite saker till min hobby. Köpet kostade lite mer än 2700 kr. När paketet kom så var jag tvungen att betala det vid uthämtning dvs mot postförskott.
Igår fick jag ett brev från Postnord om att företaget inte erhållit betalningen så de håller på att eftersöka vart pengarna tagit vägen.
Jag har inte sparat kvittot tyvärr och betalade det kontant.
Jag har mejlat Postnord och fick svaret att jag måste betala för paketet igen då jag inte har något kvitto.
Hur går jag tillväga ?
Kan du få fram vilken dag så borde utlämningsställe kunna få fram kopia på kvittot. Fast är det dom som snott pengarna är det nog kört med det alternativet.

Förstår inte hur du kan bli straffad över detta?

Om kravet är att betalning sker när du hämtar paketet? Alltså var detta ett måste?

Isåfall hänger det inte ihop att du måste betala igen? Annars hade du ju inte fått ut paketet. Kan du inte betala så får du inte ut något paket. Detta måste vara postens fel. Låter mer som bedrägerie

Om man betalt kontant och sedan tappat kvittot så känns den nästan kört skulle jag säga , menar hur ska man kunna bevisa att man verkligen betalt
Det är förvisso sant men spontant känns det som det är Postens ansvar/problem att lösa. Dom har ju lämnat ut paketet.

Det är förvisso sant men spontant känns det som det är Postens ansvar/problem att lösa. Dom har ju lämnat ut paketet.
Risken finns nog att dom säger att dom inte registrerat betalning och då behövs kvittot tyvärr

Loggade in på Kreditz idag bara för att se mitt score. 1 = poor blev det. Har haft 7 = Very good varje gång tidigare. Inget har ändrats så jag fattar inte varför.
Nu har jag 3=Fair och det enda jag har gjort är att handla upp lite mer pengar. Obegripligt!

Fasiken vad Thorn är sega med att skicka till Inkasso, även fast dom säger att "det är sista chansen nu ikväll innan kl 18.00 att betala" och "Imorgon skickas det till inkasso om vi ej fått betalning" får man på sms och mail stup i kvarten..
Men dagen/dagarna efter så kommer sms att använd denna swish-länk för att betala, har du redan betalat så kan du bortse från detta meddelande.

Någon som haft lån hos dom? Hur många gånger ska man få dessa tomma "hot" innan dom verkligen skickar vidare?
Håller de flesta lånebolag på med denna taktik?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp