Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tänkte tex poliser jobbar väl inte just där dom bor bara för att inte springa på folk som man kanske satt dit.

Jag känner flera poliser som bor och verkar på samma ställe. En gång i tiden så var det väl till och med så att de flesta kände poliserna som hörde till ens kvarter, idag har de nog lite större upptagningsområde än kvartersvis.

Men som sagt, jag känner flera poliser som bor i ett område som stationen de jobbar på hör till.

Nu bor inte jag i glesbygd, men gör man det så kan väl detta område ha en radie på 20 mil eller så... Blir väldiga reseavdrag för dem om de ska jobba på grannstationen.

Nu vet jag inte hur det funkar på Kfm eller hur du bor om det är det enda alternativet.
Men är det inte jobbigt att jobba där man bor när man har hand om utmätningar?

Tänkte tex poliser jobbar väl inte just där dom bor bara för att inte springa på folk som man kanske satt dit.
Om man bor i Sthlm så kanske man får plats på andra sidan stan osv.. :) Om du förstår mitt tänk.

Det kryllar inte av kontor, förr i tiden, före 2006 när det fanns flera kronofogdemyndigheter, då fanns det nog i varje kommun tror jag. Jag bor inte jättelångt från kontoret och har inte lust att börja pendla till närmsta grannkontor, det händer att vi har gemensamma saker för oss men då är det gäldenärer mitt emellan kontoren oftast.

Jag träffar på/ser gäldenärer flera gånger i månaden, av någon anledning verkar alla gäldenärer handla på de butiker jag hämtar paket.

Poliser arbetar absolut där dom bor, känner några privat och några genom jobbet och alla dom bor relativt nära stationerna, i vissa fall bara 100 meter eller så

Så var det förr.. Då gick det bra.

Poliser nu för tiden är extremt utsatta. Det är ny brottslighet i Sverige och brottslingarna skiter fullständigt i polisen och drar sig inte för att yttra våld och hot mot dessa. Min barndomsvän är polis och numera vill ledningen att poliser INTE jobbar där dom är uppvuxna/bor. Allt fler poliser tvingas också att leva med skyddad identitet vilket jag genom jobbet ser.

Men håll ut. Vinsten kommer längre fram.

Det kryllar inte av kontor, förr i tiden, före 2006 när det fanns flera kronofogdemyndigheter, då fanns det nog i varje kommun tror jag. Jag bor inte jättelångt från kontoret och har inte lust att börja pendla till närmsta grannkontor, det händer att vi har gemensamma saker för oss men då är det gäldenärer mitt emellan kontoren oftast.

Jag träffar på/ser gäldenärer flera gånger i månaden, av någon anledning verkar alla gäldenärer handla på de butiker jag hämtar paket.

Poliser arbetar absolut där dom bor, känner några privat och några genom jobbet och alla dom bor relativt nära stationerna, i vissa fall bara 100 meter eller så

Okej, där ser man. Tack för svar! Man blir klokare för varje dag som går. :)

Okej, där ser man. Tack för svar! Man blir klokare för varje dag som går. :)

Det finns ju lägen man inte gärna deltar på, utan snällt lämnar vidare. Situationer som tex avhysa en familj där barnen går samma skolklass/förskola som ens egna, eller genomföra utmätningsförättning tvärs över gatan..
Det händer ju dock att man kommer i sådana situationer utan att kunna påverka, man kanske inte vet vad barns föräldrar heter eller att dom skrivit bil på någon annan och det dyker upp i något läge

Nu vet jag inte hur det funkar på Kfm eller hur du bor om det är det enda alternativet.
Men är det inte jobbigt att jobba där man bor när man har hand om utmätningar?

Om man bor i Sthlm så kanske man får plats på andra sidan stan osv.. :) Om du förstår mitt tänk.

Som tillägg så är det ganska glest mellan kontoren även i storstäderna, Stockholm har 2 om inte ena lagts ner, i Göteborg finns det ett, Malmö ett. Göteborgs närmsta är nog Borås, det går ju pendla kanske, malmö/Helsingborg är väl pendlingsbart med.
Värre i Norrland kan jag tro, bor du i Kiruna så är väl närmsta grannkontor Haparanda eller Luleå, 30-40 mil bort, inte så pendlingsvänligt.

Som tillägg så är det ganska glest mellan kontoren även i storstäderna, Stockholm har 2 om inte ena lagts ner, i Göteborg finns det ett, Malmö ett. Göteborgs närmsta är nog Borås, det går ju pendla kanske, malmö/Helsingborg är väl pendlingsbart med.
Värre i Norrland kan jag tro, bor du i Kiruna så är väl närmsta grannkontor Haparanda eller Luleå, 30-40 mil bort, inte så pendlingsvänligt.

Ok. Hade fel, finns inget i Kiruna eller Gällivare, undrar just vilka som får åka runt där uppe, måste ju ta hur lång tid som helst. Måste kännas ganska segt att hantera en avhysning väster om kiruna, hittade någonting som heter björkliden, då har dom 46 mil enkel resa upp från Haparanda (som jag antar har området, annars Luleå)först för att delge, sedan avhysa och eventuellt tömma bostaden på en tredje vända.

Så var det förr.. Då gick det bra.

Poliser nu för tiden är extremt utsatta. Det är ny brottslighet i Sverige och brottslingarna skiter fullständigt i polisen och drar sig inte för att yttra våld och hot mot dessa. Min barndomsvän är polis och numera vill ledningen att poliser INTE jobbar där dom är uppvuxna/bor. Allt fler poliser tvingas också att leva med skyddad identitet vilket jag genom jobbet ser.

Men håll ut. Vinsten kommer längre fram.
Vilken vinst? :)

Har en fråga angående ränta och skatt.

Alla uppgifter om inbetald ränta, plussas det ihop och sen delar man på 30%?

Är total ränta samma som underskott?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp