Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Någon som har kanske ett gammalt ex eller kompisar som kommer nånstans i livet. Som skaffar utbildning, tar nästa steg och som utvecklas i livet med olika mål. Jag kan tyvärr känna så och tänka hur mycket tid och kraft mitt spelberoende har tagit. Men men! Ha en bra fredag alla!
Jag har spelat bort i princip hela mitt vuxna liv. 15 år typ. Lyckats ha det bra en period iofs när mina barn kom men det eskalerade ju igen. Nu var det sista gången. Innan dom är tonåringar ska jag vara skuldfri.

Någon som har kanske ett gammalt ex eller kompisar som kommer nånstans i livet. Som skaffar utbildning, tar nästa steg och som utvecklas i livet med olika mål. Jag kan tyvärr känna så och tänka hur mycket tid och kraft mitt spelberoende har tagit. Men men! Ha en bra fredag alla!
Oj vad jag kan relatera till det där!!
En del av mina vänner köper hus, skaffar barn, reser... Jag shoppade upp mina pengar och levde över mina tillgångar ett antal år. Så medan jag sitter med skulder upp över öronen och kämpar varje månad för att få det att gå runt så lever mina vänner mitt drömliv. Så arg på mig själv vad jag ställt till det för mig..

En del av mina vänner köper hus, skaffar barn, reser... Jag shoppade upp mina pengar och levde över mina tillgångar ett antal år. Så medan jag sitter med skulder upp över öronen och kämpar varje månad för att få det att gå runt så lever mina vänner mitt drömliv. Så arg på mig själv vad jag ställt till det för mig..
Fast du vet ju faktiskt inte hur de finansierat sitt drömliv och de kanske sitter där du sitter i framtiden.

Förstår det. Är väl något som nästan allihopa här känner igen. Man får tänka långsiktigt och göra rätt för sig i nuet.

Jag tänkte på mitt yngre ex idag, nästan färdigutbildad nu. Jag är på samma ställe, men blir äldre, 33 år!

Känner igen det tyvärr , men en dag är vi skuldfria med

Fast du vet ju faktiskt inte hur de finansierat sitt drömliv och de kanske sitter där du sitter i framtiden.
Den specifika personen jag syftade på vet jag har jobbat hela sitt vuxna liv och varit väldigt ekonomisk och målmedveten med att varje krona ska gå till hus och resor. Men håller definitivt med dig om det du skriver.
Många som utifrån sett tror att jag har gott om pengar, men 99 % av allt jag äger är ju finansierat med lån numera. Men det står ju inte skrivet i pannan liksom. Ytan kan ge en så vrängd bild.

Förstår det. Är väl något som nästan allihopa här känner igen. Man får tänka långsiktigt och göra rätt för sig i nuet.

Jag tänkte på mitt yngre ex idag, nästan färdigutbildad nu. Jag är på samma ställe, men blir äldre, 33 år!
Helt rätt! Vi sitter nästan alla i samma båt. Jag är 2 år yngre än dig, så jag är hack i häl. Men som @johanc84 skriver - en dag är vi också skuldfria.
Det kommer kosta och det kommer väl alltid svida, men vad stolta vi kommer va den dag vi tagit oss ur det. Vi kommer kunna få det ”drömliv” vi vill, det tog oss kanske bara lite längre tid pga en och annan omväg. <3

Senast ändrad:

Ja... har missat mycket genom åren. Högskolekompisarna åkte varje år till alperna och skidade, jag kunde inte följa med en enda gång och fick hitta på undanflykter. Har spenderat min sista krona i princip varje månad de senaste 10 åren men nu börjar det äntligen vända. Har ett liter sparande och får ca 6000 över när allt är betalt, men förbannar mig varje dag över att jag kunde haft 20,000 över istället och haft mitt drömboende för länge sedan. Har nu varit anställd och jobbat i 9 år och har inga tillgångar, ingen bil och bor i hyresrätt.
Den enda uppsidan är att man kan se ljuset i tunneln och det är ju faktiskt inte omöjligt att få ett bolån trots att man har en del blancolån. Trodde jag skulle behöva beta av minst 250,000 för att ha en chans men som det verkar behöver jag bara gneta ihop till kontantinsatsen så kan jag nog bli beviljad ändå...

Ja... har missat mycket genom åren. Högskolekompisarna åkte varje år till alperna och skidade, jag kunde inte följa med en enda gång och fick hitta på undanflykter. Har spenderat min sista krona i princip varje månad de senaste 10 åren men nu börjar det äntligen vända. Har ett liter sparande och får ca 6000 över när allt är betalt, men förbannar mig varje dag över att jag kunde haft 20,000 över istället och haft mitt drömboende för länge sedan. Har nu varit anställd och jobbat i 9 år och har inga tillgångar, ingen bil och bor i hyresrätt.
Den enda uppsidan är att man kan se ljuset i tunneln och det är ju faktiskt inte omöjligt att få ett bolån trots att man har en del blancolån. Trodde jag skulle behöva beta av minst 250,000 för att ha en chans men som det verkar behöver jag bara gneta ihop till kontantinsatsen så kan jag nog bli beviljad ändå...

Samma här förut. Nu fick jag visserligen bolån trots nästan 300 k i blanco. Men detta pga min sambo hade bra med pengar och inga skulder. Men banken brydde sig inte om mina lån alls!

Egentligen tror jag att man kan leva med ett stort blanco, säg ca 2500-3000 kr i månaden så kan man va hyfsat lycklig ändå. Man kan tänka att man har lite lägre lön pga blanco.

Mitt mål är att ha ett blancolån. Sedan spara och amortera i lugn o ro

Jag har nog det ganska bra på ytan. Hus, bil, hund, okej lön och utbildning. Bor tillsammans med en karl som även han tjänar bra. Men vi är kassa med ekonomi, skämmer bort barnen och skulle säga att totalt sett tillgångsmässigt ligger vi på minus. Ställde upp de tillgångar vi har och försökte värdera dem jämfört med skulderna. Det är väldigt stressande, som jag skrev förut, känns som ett korthus då vi knappt går runt och en sjukskrivning eller arbetslöshet skulle stjälpa oss. Däremot har jag aldrig spelat och förstår att det beroendet ger en extra dimension om det känns som om man spelat bort en del av sitt liv <3 förstår inte att det är lagligt ens med tanke på hur många människor som faktiskt hamnar i riktig skit pga spel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp