Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tycker nog mobbningen av restauranger är värst. Precis som att det är där smitta har skett mest. Läste nånstans att det endast var 5% som har smittats genom restaurang och bar-miljö. Detta samtidigt som det flockas människor i äckliga gallerior och kollektivtrafik. Och ingen bryr sig överhuvudtaget.

Restaurants, gyms, hotels and houses of worship are among the 10 percent of locations that would appear to account for 80 percent of the infections, according to research published in the journal Nature on Tuesday.

“These are places that are smaller, more crowded, and people dwell there longer,” said study co-author and Stanford University Professor Jure Leskovec at a media briefing on the research, CNN reported.

Reducing the establishments’ capacity to 20 percent, as opposed to shutting them down entirely, could curb transmissions by 80 percent, the prof said.

Restaurants, gyms, hotels and houses of worship are among the 10 percent of locations that would appear to account for 80 percent of the infections, according to research published in the journal Nature on Tuesday.

“These are places that are smaller, more crowded, and people dwell there longer,” said study co-author and Stanford University Professor Jure Leskovec at a media briefing on the research, CNN reported.

Reducing the establishments’ capacity to 20 percent, as opposed to shutting them down entirely, could curb transmissions by 80 percent, the prof said.

Att citera utländsk forskning är irrelevant för Sverige, särskilt restauranger då de ser väldigt olika ut från land till land. När jag käkar ute där jag bor är det i princip aldrig trängsel. MEn jag har varit på många ställen i t ex USA där man i princip sitter i knät på varandra och då är det klart att smittspridningen ökar.

Min dotter hade det i oktober... 22 år gammal och riktigt sjuk! :(

Min pappa är med nu men hade lite halsont i början och luktsinne borta men halsen e okej nu inga andra symptom , som tur så klarar han det bra isolerad nu till onsdag 3dagr kvar sen okej ... så han klara sig som det ser ut tack o lov utan större symptom och sjuklig knappt

Så tråkigt att restaurangerna en bransch som redan lider ska behöva få mer restriktioner när shopping galleriorna är smockade med folk i alla åldrar både under Black friday helgen och nu inför jul. Jag ser det varje dag då jag jobbar med service själv. På mellandagarna är det mellandagsrea och då är vi där igen med folk som trängs. Ska visst vara glad att jag har ett jobb och att vi säljer en del men fasiken vill se ett slut på detta precis som alla andra :/

En fråga!! Om din senaste inkomst har varit a-kassa där en del av pengarna blir utmätt, och man börjar jobba hos två olika arbetsgivare, kommer kronofogden igång med utmätning samtidigt hos båda ?

En fråga!! Om din senaste inkomst har varit a-kassa där en del av pengarna blir utmätt, och man börjar jobba hos två olika arbetsgivare, kommer kronofogden igång med utmätning samtidigt hos båda ?

För min fru som har utmätning har det alltid bara varit den arbetsgivaren som hon tjänar mest hos som pengarna tas. Aldrig något av extrajobben.

För min fru som har utmätning har det alltid bara varit den arbetsgivaren som hon tjänar mest hos som pengarna tas. Aldrig något av extrajobben.
Toppen ju. Jag behöver göra mig av med cirka 10 k CSN skulder som har hamnat hos kronofogden, plus 20 k privata skulder. så jag tänkte om jag jobbar typ 70 procent på ena jobbet som jag anger till kronofogden, kan jag jobba 50 procent på ett annat jobb och med inkomsten därifrån betala av de skulder jag vill prioritera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp