Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är verkligen inte.missbrukare har råkat ut för ett antal tråkigheter som gjort att jag sitter här. Jag jobbar som försäljningschef i dagsläget men eftersom frun är sjuk så får hon på bidrag men det tog 5.månader innan hon fick de första bidraget. därför fick vi låna oss fram till dess. Så nu när min lön kom så betalade vi tillbaka allt vi var skyldiga och frun får från FK den 23.e. Men vi har snart slut på mat och behöcer desperat hjälp. Tråkigt att folk ska tro att man tigger eller missbrukar för att man vädjar till godheten hos medmänniskor. Men godheten verkar vara borta
Tyvärr

Är verkligen inte.missbrukare har råkat ut för ett antal tråkigheter som gjort att jag sitter här. Jag jobbar som försäljningschef i dagsläget men eftersom frun är sjuk så får hon på bidrag men det tog 5.månader innan hon fick de första bidraget. därför fick vi låna oss fram till dess. Så nu när min lön kom så betalade vi tillbaka allt vi var skyldiga och frun får från FK den 23.e. Men vi har snart slut på mat och behöcer desperat hjälp. Tråkigt att folk ska tro att man tigger eller missbrukar för att man vädjar till godheten hos medmänniskor. Men godheten verkar vara borta
Tyvärr
Godhet finns nog, men just i detta forum är ju folk inte direkt nedlusade med pengar så OM man vill och kan hjälpa väljer man nog ut den man hjälper med lite omdöme. Det finns en hel del tiggare och lurendrejare. Hur ska folk kunna veta om du är ärlig?

Handlar väl mer om att detta forumet är fullt av de som redan har problem med sin ekonomi och inte pengar över att ge. Sen även någon som blir medlem idag och det första den gör är att be om pengar, oavsett omständigheterna, är oroveckande. Spelar ingen roll om omständigheterna, inte direkt rättfärdigat att säga att "godheten är borta" för att ingen vill hjälpa.

Önskar dig lycka till iallafall.

Jag luras inte. Jag brukar aldrig be om hjälp. Men måste göra det nu. Kan ge er alla mina uppgifter. Pengarna ska gå till medicin till min fru samt mat så vi klarar oss till den 23.e sen kanske om nåt blir över, köpa nån julklapp till min fru.
Att de ser ut såhär är att vi haft otur med X antal saker och frun inte fick sin sjukpenning på 5.månader då FK låg efter. Så vi vädjar till medmänniskor men förstår att folk är misstänksamma. Förstår det. Men om någon kan hjälp oss så vore jag evigt tacksam

Tror att folk mer menar på att det finns bättre forum att vända sig på än ett forum där folk antingen är luspanka eller djupt belånade.

Du hade nog haft större framgång om du hade ställt dig utanför din lokala COOP eller ICA än här...

Handlar väl mer om att detta forumet är fullt av de som redan har problem med sin ekonomi och inte pengar över att ge. Sen även någon som blir medlem idag och det första den gör är att be om pengar, oavsett omständigheterna, är oroveckande. Spelar ingen roll om omständigheterna, inte direkt rättfärdigat att säga att "godheten är borta" för att ingen vill hjälpa.

Önskar dig lycka till iallafall.
Förstår dig helt. Brukar inte göra sånt här. Brukar aldrig be om hjälp. Men nu hade jag inget val.
Må bäst vännen. Ta hand om dig.

Någon som har erfarenhet av insurello ? Jag höll på att skära av min fingertopp i augusti i år på en vass mandolin på jobbet (jobbar med mat). Jag fick uppsöka akuten efter det och fick vara sjukskriven i ett par dagar. Har nu fått en handläggare som har hand om mitt ärende och de vill ha bilder och det finns där fortfarande ett ärr och nedsatt känsel. Men det har ändå läkt ganska ok och är svårt att få på bild. Vad tror ni? Kommer jag få ersättning ?

Nån som har 300 kr och kan avvara det till 23:e då lönen kommer? Första och sista gången jag ber om detta men skulle verkligen uppskattas. Vet det fanns någon tråd som gällde just såna här förfrågningar men hittar den inte nu.
Swish direkt tillbaka på onsdag förmiddag.
Fel tråd väl ?

Någon som har erfarenhet av insurello ? Jag höll på att skära av min fingertopp i augusti i år på en vass mandolin på jobbet (jobbar med mat). Jag fick uppsöka akuten efter det och fick vara sjukskriven i ett par dagar. Har nu fått en handläggare som har hand om mitt ärende och de vill ha bilder och det finns där fortfarande ett ärr och nedsatt känsel. Men det har ändå läkt ganska ok och är svårt att få på bild. Vad tror ni? Kommer jag få ersättning ?

Inte just insurello. Men har en hel del erfarenhet av andra olika bolag genom åren och ärr (efter skador och operationer)där har jag fått vänta 1-2 år , sedan har jag varit till en fotograf. Rygg ärr ca 3tusen , rätt så stort. På sidan av magen ca 5 cm,
3tusen tror jag det gav. Mindre ärr på arm 1,5-2 tusen. Ansiktet hög ersättning för ett litet ärr 2-3 cm.

Hur stort ca är ditt ärr och är det på ovansidan ?

Senast ändrad:
1 cm brett max 2-3 cm långt det är ganska litet ärr halva fingertoppen hängde löst när det väl inträffade och mitt jobb rekommenderade mig att anmäla direkt till Afa men med tanke på att de sagt nej till en annan skada innan då tänkte jag att någon annan får driva ärendet åt mig denna gång.
Har du erfarenhet av Afa då Palace?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp