Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Saker som kan göra ett man blir lite trött: Åka för att delge ett antal förelägganden, ingen hemma, ringer, får veta att hen är hemma om 2 minuter och ber mig vänta. Jag väntar.
Då kommer hen precis hem från bilaffären med sin helt nya privatleasade bil (som jag kollade på nätet skulle kosta knappt 5000 i månaden). Samtidigt delgav jag förelägganden för strax under 1 miljon tror jag det summerades till.

Saker som kan göra ett man blir lite trött: Åka för att delge ett antal förelägganden, ingen hemma, ringer, får veta att hen är hemma om 2 minuter och ber mig vänta. Jag väntar.
Då kommer hen precis hem från bilaffären med sin helt nya privatleasade bil (som jag kollade på nätet skulle kosta knappt 5000 i månaden). Samtidigt delgav jag förelägganden för strax under 1 miljon tror jag det summerades till.
Sa dem ngt om det för att "försvara" sig?

Hur är detta ens möjligt med så mycket i skuld ?

Hur är detta ens möjligt med så mycket i skuld ?

Eftersom det bara var föreläggande och det vad jag vet inte fanns några utslag så. Är väl skribenter här som varit lyckliga över nyleasade bilar också trots massiva skulder.

Sa dem ngt om det för att "försvara" sig?

Njae, det var bara "det kommer lösa sig"
Med tanke på löneutmätning om ett par månader där vi inte kan ta hänsyn till leasingkostnad så blir det tufft. 4750 per månad skulle det kosta, tar dom det från normalbeloppet så går det förstås bra, men en kvarvarande budget på 252 kr för försäkringar el mat kläder osv osv blir tufft

Med tanke på löneutmätning om ett par månader där vi inte kan ta hänsyn till leasingkostnad så blir det tufft. 4750 per månad skulle det kosta, tar dom det från normalbeloppet så går det förstås bra, men en kvarvarande budget på 252 kr för försäkringar el mat kläder osv osv blir tufft

Klart det kommer lösa sig för hen. Det gör det alltid på något sätt. Positiva tankar om 2021 nu :)

Det beror ju på övriga omständigheter och ev sambos inkomster med.
Jag har under pågående skuldsanering betalat för en vuxen sons hyra och uppehälle (ca 6000 kr i månaden) ur normalbeloppet.

Det beror ju på övriga omständigheter och ev sambos inkomster med.
Jag har under pågående skuldsanering betalat för en vuxen sons hyra och uppehälle (ca 6000 kr i månaden) ur normalbeloppet.

Ensamstående vad jag vet denna, så normalbeloppet blir 5002 kr för 2020..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp