Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nja. Fanns det är ju ibland inte riktigt så enkelt. Inte alltid iallafall.

Min sambo när vi träffades. Hade 0.1% i UC-risk. Aldrig sökt ett lån. Inga förfrågningar. Visste knappt vad KFM var.
Jag hade anmärkningar, skuld hos KFM, 100 förfrågningar, miljoner i skulder. Katastrof.
Nu fick min sambo massa anmärkningar och skulder (alltså sådana som du hänvisar till ovan).
Men det är en del utav långsiktig strategi. Inom 2 år kommer min sambo ha 0 kr i skuld. 0 förfrågningar men bo i en bostadsrätt för ett par miljoner och ha ett sparande med mig på 400.000 kronor. Dvs bättre ekonomi än hon hade innan vi träffades.

Nja. Fanns det är ju ibland inte riktigt så enkelt. Inte alltid iallafall.

Min sambo när vi träffades. Hade 0.1% i UC-risk. Aldrig sökt ett lån. Inga förfrågningar. Visste knappt vad KFM var.
Jag hade anmärkningar, skuld hos KFM, 100 förfrågningar, miljoner i skulder. Katastrof.
Nu fick min sambo massa anmärkningar och skulder (alltså sådana som du hänvisar till ovan).
Men det är en del utav långsiktig strategi. Inom 2 år kommer min sambo ha 0 kr i skuld. 0 förfrågningar men bo i en bostadsrätt för ett par miljoner och ha ett sparande med mig på 400.000 kronor. Dvs bättre ekonomi än hon hade innan vi träffades.

Nej inte alla, men jag har sett liknande rätt många gånger, inte alltid så fritidshus osv finns, men fritidshuset mäts nog ut innan jul..

Har det kommit in fler skulder/nya individer nu under 2020 med Covid och skit eller ser det ut som det brukar?

En annan sak jag funderat på @Lasseman .

Hur får KFM reda på var man jobbar? Det finns ju ingen sådan datorbas där man kan hitta detta. Inte vad jag vet. Den absolut enda förklaringen jag kan hitta är Skatteverket men är det verkligen där man får reda på det?

Tänker på dom som har löneutmätning men inte fyller i blanketter & skickar till er.

Någonting positivt för mig det här jäkla året äntligen, ägaren tog in mig på möte och ville tacka för hur jag ställt upp ordentligt under året (vilket jag verkligen har, har inte gått 1 dag på hela året utan att jag varit in och gjort något på jobbet) och vill nu belöna mig med 4000+ i brutto efter nyår. På min lilla lön på nuvarande ynka 20000 brutto var det ett psykiskt lyft jag verkligen behövde!

En annan sak jag funderat på @Lasseman .

Hur får KFM reda på var man jobbar? Det finns ju ingen sådan datorbas där man kan hitta detta. Inte vad jag vet. Den absolut enda förklaringen jag kan hitta är Skatteverket men är det verkligen där man får reda på det?

Tänker på dom som har löneutmätning men inte fyller i blanketter & skickar till er.

Jag tror uppgifterna kommer från skatteverket, rubriken på fliken man går in på heter något i stil med skatteuppgifter.

Kronofogden utmäter aktier:

Sådär kan det mycket väl bli, händer ibland just med aktier där der ska väntas 14 dagar att det återkallas eller betalas på annat sätt så ärendet försvinner. Ger inte mycket för hans konspirationsteorier.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp