Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fascistiskt men väntat. Icke-vaccinerade kommer att bli andra klassens medborgare inom hela EU förmodligen. Genialiskt sätt av eliten att kontrollera pöbeln på.

Jag har antikroppar och är skeptisk överlag. Men alltså man har stressat fram vaccinet på någon månad och så vill man nu tvinga folk att ta det.

Jag har antikroppar och är skeptisk överlag. Men alltså man har stressat fram vaccinet på någon månad och så vill man nu tvinga folk att ta det.

Vaccinen har genomgått alla faser bara i ett snabbare tempo. Snabbspår hos myndigheter och en jvla massa pengar. Tror inte det behöver vara mer osäkert än annat. Självklart kommer det skrivas om en massa biverkningar men det är nog mer pga den enorma mängden av människor som kommer vaccineras. Miljarder människor.

Men jag tänker på vaccinet sist. Massa barn fick narkolepsi och grejer.

Vaccinen har genomgått alla faser bara i ett snabbare tempo. Snabbspår hos myndigheter och en jvla massa pengar. Tror inte det behöver vara mer osäkert än annat. Självklart kommer det skrivas om en massa biverkningar men det är nog mer pga den enorma mängden av människor som kommer vaccineras. Miljarder människor.

Klart man kan lita på vaccinet.

Vaccinet kunde tas fram på snabb tid då det fanns kännedom om coronavirus, vilket snabbade på fas 1. Fas 2 och 3 har hanterats via alla protokoll, så inget har hoppats över eller genats förbi.

Covid-19 kommer finnas kvar för alltid så vi måste leva med det. Ett vaccin är skyddet, likt det är mot andra allvarliga sjukdomar som vi (nästan) raderat ut.

Alternativet är att vi låter människor fortsätta dö i covid-19. Om man jämför det med den låga risken för biverkningar bör valet vara enkelt. Men absolut, några kommer få biverkningar, inget vaccin är riskfritt.

Så ställ alternativen mot varandra, när ni fattar era kloka beslut vänner.

Men jag tänker på vaccinet sist. Massa barn fick narkolepsi och grejer.

Vad är definitionen av ”massa”? Drygt 5 miljoner vaccinerade sig - 500 barn fick narkolepsi.
Illa? Absolut, men ser man det i relation till antal vaccinerade, så är de ju inte många...

Sedan är verkningstiden inte tydlig än. Så kanske behöver vi vaccineras flera ggr per år. För Pfizers behovs det tydligen 2 tillfällen inom en månad. Astras har inte informerat än om antal sprutor.

Det är lite det jag menar, vaccinet ger dig inte "evigt skydd" det är tillverkaren och Folkhälsomyndigheten/Socialstyrelsen tydliga med.

Säg att man behöver vaccinera sig ett par gånger per år? Är det rimligt? Springa var och varannan månad och vaccinera sig. Blir lite småknepigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp