Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är lite det jag menar, vaccinet ger dig inte "evigt skydd" det är tillverkaren och Folkhälsomyndigheten/Socialstyrelsen tydliga med.

Säg att man behöver vaccinera sig ett par gånger per år? Är det rimligt? Springa var och varannan månad och vaccinera sig. Blir lite småknepigt.
Myndigheterna tror dessutom på allvar att vi kommer att se fler virusvarianter av den här sorten och då är detta vaccin verkningslöst. Jag tror att man inte behöver ta ställning nu om man inte tillhör någon av de grupper som ska vaccineras först, utan det blir nog först framåt sommaren och då kan mycket ha hänt...

Tror upplägget kanske kommer att se ut som vi har med influensa vaccinering. Dessa vaccin är ju återkommande varje år med nya stammar.

Tror upplägget kanske kommer att se ut som vi har med influensa vaccinering. Dessa vaccin är ju återkommande varje år med nya stammar.

Något sådant ja. Att man vaccinerar sig kanske 1 gång varje år på hösten eller dylikt.

Har en till fundering hur det funkar om man skulle bli sjuk? Jobbar kommunalt och kommer troligtvis få min bästa lön nånsin i december.

Går och oroar mig om jag skulle bli sjuk. Har semester efter den 18.e.

Fattar att det är karens ca 1000 kr. Men hur mycket tas det på lönen efteråt? Är det 80% av lönen man får dom dagarna man är hemma totalt?

Har någon tips på goda LCHF-Maträtter?

Ska köra LCHF hela nästa vecka tänkte jag! Så det spelar ingen roll om det är vegetariskt eller vad det är. Bara det är LCHF!

Äter inte Champinjoner/Svamp och inte heller Zucchini/Aubergine :D

Fy vad måendet kan gå upp och ned. Jag har varit sjuk i två veckor med både bihåleinflammation och senare halsvirus (negativt Coronatest som tur är!) sedan på det här jag blivit nobbad av någon som är känslomässigt otillgänglig för allt utifrån eftersom att personen mår dåligt och jag är hjärtekrossad pga det. Igår hade jag fruktansvärd panikångest över situationen men lyckades bli av med det ganska snabbt och gick till gymmet. Ska ringa imorgon angående ett jobb jag är intresserad av där genomsnittliga timlönen ligger på 70 kr mer i timmen än på mitt jobb så hoppas på det hade varit precis den boosten man behövt nu.

I jobb jag nyss gjort har jag förundrats över hur skuldsättning verkar smitta som ett virus eller så.. sett flera nyligen där en varit gäldenär sedan kärnkraftomröstningen, blivit sambo med någon som aldrig haft med kfm att göra, hyfsat välbetalt arbete och efter något eller ett par år har den nyblivna sambon skaffat diverse skulder hos kf, är på gränsen att bli av med fritidshus inköpt något år innan dom blev sambo osv...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp