Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kallas dom verkligen Fastighetsmäklare ?! :) Låter lite konstigt i mina öron?

Fastighetsmäklare benämns ofta i termen Transaktionsmäklare i min fastighetsvärld och sitter med en helt annan kompetens än de sedvanliga bostadsmäklarna... (inte för att jag förringar Bostadsmäklarnas kompetens dock).
Registrad Fastighetsmäklare är den korrekta benämningen och den "lägsta" graden, man kan också vara auktoriserad Fastighetsmäklare, vilket innebär att du löpande utbildare dej vidare inom olika områden. Tyvärr togs auktoriserad mäklare bort som officiell titel, men den är fortfarande tillämpad i branschen. Tillsynsmyndighet är Fastighetsmäklarinspektionen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fastighetsmäklare

God lördagskväll på er allihopa!

Funderade på hur det blir med skulder om man gifter sig? T.ex om jag har skulder i mitt namn så är det mina personligt. Men om man då skiljer sig, vad gäller då? Tillgångar delas ju lika om det inte finns äktenskapsförord.

God lördagskväll på er allihopa!

Funderade på hur det blir med skulder om man gifter sig? T.ex om jag har skulder i mitt namn så är det mina personligt. Men om man då skiljer sig, vad gäller då? Tillgångar delas ju lika om det inte finns äktenskapsförord.

Skulder delas aldrig vid bodelning. Däremot tillgångar som du skriver. Om Anders har 500.000 kr i skulder och Britta har 500.000 kr i tillgångar tillför Anders 0 till delning och Britta 500.000 kr. Således får de 250.000 kr var i bodelningen om det inte finns äktenskapsförord eller andra skäl till jämkning (vanligen kort äktenskap/samlevanad).

Om sambon får symtom måste jag också va hemma? Eller är rekommendationener!

Men ska man anmäla sånt till Försäkringskassan och hur mycket förlorar man i pengar ungefär? Får man ersättning för karens och dagar där man förlorar?

Har läst lite olika om det. Men tror nog dom flesta cheferna kommer rekommendera att inte jobba.

Men visst kan man ansöka om ersättning hos Försäkringskassan för karens m.m.?

Har läst lite olika om det. Men tror nog dom flesta cheferna kommer rekommendera att inte jobba.

Men visst kan man ansöka om ersättning hos Försäkringskassan för karens m.m.?
Ja, du får 563 kr i ersättning. Jag har karensavdrag på 1780 kr men det är en liten hjälp i varje fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp