Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har fått tips och stöd här förut angående min ekonomiska situation i hushållet. Hon har föräldralön och vi betalar gemensamma räkningar med den lönen. Jag ger henne halva min lön även fast jag har mycket mer utgifter än vad hon har.

Tog upp detta igår men hon tycker inte hon ska bli lidande pga mina blanco och tidigare dumma beslut.

Mer restriktioner i Skåne nu vad gäller covid. Men jag som jobbar inom restaurangbranschen kunde åtminstone igår inte se att människor brydde sig och det var smockat. Mycket barnfamiljer då det är höstlov. Kul med mer försäljning iofs men till vilket pris? Jag tror det kommer vara mycket idag också. Känns som att folk slutade bry sig för länge sedan.

Har fått tips och stöd här förut angående min ekonomiska situation i hushållet. Hon har föräldralön och vi betalar gemensamma räkningar med den lönen. Jag ger henne halva min lön även fast jag har mycket mer utgifter än vad hon har.

Tog upp detta igår men hon tycker inte hon ska bli lidande pga mina blanco och tidigare dumma beslut.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, varför anser hon att hon har rätt till dina pengar? På vilket sätt blir hon lidande av att du får förfoga över DINA pengar? Hur skulle hennes ekonomi se ut utan dina pengar?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, varför anser hon att hon har rätt till dina pengar? På vilket sätt blir hon lidande av att du får förfoga över DINA pengar? Hur skulle hennes ekonomi se ut utan dina pengar?

Egentligen blir det inte lidande mer än att hon får mindre pengar. Hon tycker hon har rätt till pengarna pga hon har lägre lön nu när hon är mammaledig. Men jag delar ändå med mig av halva min lön när hon har lägre utgifter än vad jag har. Jag har högre lön än henne även om hon skulle ha jobbat heltid.

Hon tycker inte hon ska bli drabbad av mina blancolån och dumma beslut.
Men samtidigt så blir hon faktiskt drabbad pga jag får sämre ekonomi när jag är förälder till vårat gemensamma barn.

Hon tycker inte hon ska bli drabbad av mina blancolån och dumma beslut.
Men samtidigt så blir hon faktiskt drabbad pga jag får sämre ekonomi när jag är förälder till vårat gemensamma barn.

Hur skulle det se ut om ni betalade era gemensamma räkningar ihop och sen överför du mellanskillnaden till henne som hon skulle fått ut om hon jobbat istället för att vara ledig ?

Om hon tycker att du får skylla dig själv för att du tagit dumma beslut tidigare så tycker jag inte jag att du behöver föra över pengar till henne som hon inte behöver.

Hade hon gjort det till dig om det varit ombytta roller ?

Undrar om någon delgivare är ute i morgon.. Alla tror det är barn som är ute på godisjakt, så öppnar dom och får en massa papper att skriva på i stället :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp