- Meddelanden
- 3 465
- Mottagna reaktioner
- 2 276
- Poäng
- 1 557
Hur ser din Bisnode ut?Hej forum, så utifrån mina förutsättningar så sökte jag bolån hos compricer, 6.1 i betyg, 2 anmärkningar, 515 tusen inkomst. 0kr i insats. Jag blev erbjuden 2 miljoner från Nordax til 3.9 % ränta eller rättare sagt 1.7 med förutsättning att skaffa insats av någon annan bank, sedan söker jag blancolån genom compricer, men det enda jag blir erbjuden är 100 tusen av Thorn till 21 & ränta. Enligt både handläggaren på compricer och Nordax så åller deras kalkyl för att jag ska kunna ta bolån ( ränta och amortering blir då 8.5 tusen ) ett blanco lån på 300 skulle hamna runt 3.5-4 tusen.
Så nu undrar jag varför ingen erbjuder mig mer i blancolån, kan det vara så att många av de som lånar ut genom compracier har jag haft i min skuldsanering innan, kan de se det och darför vägrar låna ut till mig, eller är det bara som det är ? Jag bor kaos idag och är redo att betala det mesta av min lön tills mina anmärkningar går ut i augusti 21 bara för att flytta.
Om jag inte kan få högre blanco genom compricer/Lendo är det lönt att söka någon annanstans eller ska jag vänta för att inte dra på mig fler förfrågningar, nu fick jag ju 2 stycken i veckan.