Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Håna inte plastskatten. Jag har varit på flodkryssning i Asien och sett hur vattnet är fullständigt förpestat av plastförpackningar. Självklart står det ICA och Systembolaget på allihop.

Vet någon hur det blir med löneförhandlingar, allt har ju tagit coronapaus, men när det sparkar igång igen, blir det retroaktivt för den tid som passerat i avtalslöshet? I statens fall from om ett par veckor

Vet någon hur det blir med löneförhandlingar, allt har ju tagit coronapaus, men när det sparkar igång igen, blir det retroaktivt för den tid som passerat i avtalslöshet? I statens fall from om ett par veckor
IF metall ska vara klart se senast 31/10 , tror många arbetsgivare kommer försöka att inte gå med på retroaktivt från april , istället ge nån % mer ...

Jag jobbar inom staten och vi får lönen retroaktivt från det datum som skulle ha gällt ett vanligt år när de nya lönerna väl meddelas i början av nästa år. Sen att ökningarna nog lär bli väldigt moderata är en annan sak.

Jag jobbar inom staten och vi får lönen retroaktivt från det datum som skulle ha gällt ett vanligt år när de nya lönerna väl meddelas i början av nästa år. Sen att ökningarna nog lär bli väldigt moderata är en annan sak.

Ja man får väl 150 kr som vanligt men roligare att få även det retroaktivt

Min syster är personalchef inom kommunal verksamhet. Hon sa nyligen att hon tror att höjningarna blir vad som helst mellan 0-3 % men hon hade hört att det inte blir retroaktivt. Alla väntar på ”märket”; att industrifacken ska bli klara och sen följer alla andra efter. Det troligaste scenariot, enligt henne, är att vi inte får något i år utan att man slår ihop det med nästa år, med en lägre kompensation för att det inte blev något 2020. Inte det man vill höra men förvånar mig inte om det kommer att stämma..

Min syster är personalchef inom kommunal verksamhet. Hon sa nyligen att hon tror att höjningarna blir vad som helst mellan 0-3 % men hon hade hört att det inte blir retroaktivt. Alla väntar på ”märket”; att industrifacken ska bli klara och sen följer alla andra efter. Det troligaste scenariot, enligt henne, är att vi inte får något i år utan att man slår ihop det med nästa år, med en lägre kompensation för att det inte blev något 2020. Inte det man vill höra men förvånar mig inte om det kommer att stämma..
Tror att det kommer bli något inom industri , företaget jag jobbar på gjorde en vinst på 480 miljoner kr andra kvartalet , finns väldigt många som gått bra även under Corona tider ! Där borde det bli något ...jag gissar på 2 % och retroaktivt

Tror att det kommer bli något inom industri , företaget jag jobbar på gjorde en vinst på 480 miljoner kr andra kvartalet , finns väldigt många som gått bra även under Corona tider ! Där borde det bli något ...jag gissar på 2 % och retroaktivt
Låter förstås rimligt. Jag jobbar själv inom det offentliga (kommunal verksamhet) och ska egentligen få retroaktiv löneökning från 1/4, men ibland förhandlar man bort det retroaktiva plus det är Corona-tider. Säkert annorlunda för dig som jobbar på ett företag som är vinstdrivande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp