Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Precis, det blir en del i förhandlingarna. Beroende på respektive facks prioriteringar att driva frågan.
Så blir det säkert , vissa delar har ju såklart påverkats jättemycket under corona , medans andra inte alls knappt ! Hoppas på retroaktivt :)

Tror att det kommer bli något inom industri , företaget jag jobbar på gjorde en vinst på 480 miljoner kr andra kvartalet , finns väldigt många som gått bra även under Corona tider ! Där borde det bli något ...jag gissar på 2 % och retroaktivt
Det är ganska många inom industri som inte går särskilt bra och det är totalen som räknas inte enskilda bolag om man är ansluten till kollektivavtal.

Det är ganska många inom industri som inte går särskilt bra och det är totalen som räknas inte enskilda bolag om man är ansluten till kollektivavtal.
Så är det absolut , fast man kan väl även göra lokala avtal ? :)

Om jag jobbar inom service och får vem beundrarbrev från en gäst/kund är det skäl nog att ringa polisen ? Jag har endast varit trevlig eftersom att det är mitt jobb och mitt namn har vi på skylt när vi jobbar. Har inte svarat personen.

Om jag jobbar inom service och får vem beundrarbrev från en gäst/kund är det skäl nog att ringa polisen ? Jag har endast varit trevlig eftersom att det är mitt jobb och mitt namn har vi på skylt när vi jobbar. Har inte svarat personen.

Du kan alltid ringa polisen och rådgöra.
Att skicka ett brev till någon är ju inte ett brott, men om du känner dig hotad, förföljd etc. kan det vara ett brott. Läs mer här:
https://polisen.se/utsatt-for-brott/olika-typer-av-brott/hot/

Det är väl fritt att skriva beundrarbrev så länge det inte är kränkande eller grovt. Det kan ju knappast vara straffbart.

Han som skrivit brevet är gammal nog att vara en mor/farförälder till mig och det är skrämmande att han letat upp min adress på det sättet. Men jag känner ingen direkt hotbild själv det har bara trillat in ett brev än så länge fortsätter det så här jag som avsikt att anmäla det. Några i min närhet tycker redan att jag ska göra det nu redan är mest därför jag frågar.

Han som skrivit brevet är gammal nog att vara en mor/farförälder till mig och det är skrämmande att han letat upp min adress på det sättet. Men jag känner ingen direkt hotbild själv det har bara trillat in ett brev än så länge fortsätter det så här jag som avsikt att anmäla det. Några i min närhet tycker redan att jag ska göra det nu redan är mest därför jag frågar.

Utifrån det du beskriver är det svårt att se att något brott har skett. Klokt att avvakta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp