Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag förstår, men mig veterligen, så ”alla” avtal som upphörde i våras förlängdes till att upphöra under hösten/vintern 2020 pga pågående pandemi & eftersom avtalen förlängdes, så sker ingen retroaktiv höjning per automatik utan skall tas upp och förhandlas.
Jag tror dock inte på någon retroaktiv höjning för någon oavsett förbund.
Du har helt rätt! Det blir inget retroaktivt iom att avtalet blev förlängt. Surt med tanke på att hyror o dylikt har höjts!

Har ni inte papperspåsar i Skåne? :facejoy:
Papperspåsar för min del är inte speciellt miljövänligt, tar större plats i transport och jag har ingen som helst användning för den så den slängs direkt, också för stora att försöka knöckla ner i väskan och använda igen, dessutom regnar det mycket här i Göteborg. Tygkasse är heller inget bra alternativ ur miljösynpunkt och ärligt talat så känns det inte speciellt hygieniskt så här i pandemitider. Jag köper helt enkelt plastkassar eftersom de är, för mej, bäst ur miljöperspektiv, de är gjorda av majs eller sockerrör som är nedbrytbart och jag återanvänder dem som soppåsar. De soppåsar som säljs i de flesta affärer är gjorda på olja. Kostar mej en slant, men vill man vara någorlunda hygienisk och miljövän, så är det mitt alternativ. Plastpåseskatten är enligt min mening helt fel åtgärd.

Plastpåseskatten är nog allra minst framtaget för att främja miljön, våra plastpåsar slutar inte i haven direkt. Anledningen är jag ganska säker på stavas mer intäkter till staten :D

Plastpåseskatten är nog allra minst framtaget för att främja miljön, våra plastpåsar slutar inte i haven direkt. Anledningen är jag ganska säker på stavas mer intäkter till staten :D

De plastpåsar jag köpte på ica/coop tidigare använde jag flera gånger, först hem med varor från butik, sedan kanske till förvaring av något eller ha lunchen i till jobbet eller liknande, och slutligen fick den användas som soppåse.
Nu köper jag rullar med plastpåsar som jag använder 1 gång, till soppåse..
'

De plastpåsar jag köpte på ica/coop tidigare använde jag flera gånger, först hem med varor från butik, sedan kanske till förvaring av något eller ha lunchen i till jobbet eller liknande, och slutligen fick den användas som soppåse.
Nu köper jag rullar med plastpåsar som jag använder 1 gång, till soppåse..
'
Samma här. Vill inte på något vis bidra till intäkterna för plastpåsarna.

Skattesänkning på 125:- i månaden, vilket skämt att kalla det för en historisk skattesänkning...

Skattesänkning på 125:- i månaden, vilket skämt att kalla det för en historisk skattesänkning...

Som sedan mångdubbelt äts upp av kommunala skattehöjningar och för att inte nämna när Maggan & Steffe kommer ut med sina höjningar på allt annat skit... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp