Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vet inte om jag ska skratta eller gråta eller rycka på axlarna. Gubbjäveln har haft ett förhållande med en annan kvinna i flera månader. Och i fredags betedde han sig så konstigt efter flera veckors konstigt beteende så jag började nysta och ställa mot väggen. Pratade hur vi ser på framtiden och så och kom fram till att vi inte har något gemensamt och då ville han skiljas. Fine, sa jag. Och så tog han en väska och gick. Sa att han skulle till sin morsa och att han skulle komma förbi på söndag. Du kan väl berätta för sonen sa han med. I helvete, sa jag. Du kommer hit och så berättar vi tillsammans. Så gick lördagen och jag tänkte skriva ett godnatt mess, men var då blockad. På natten började jag få mess från en massa vänner som undrade vad det är som händer? Jag ett stort ?? Fick veta att han hade ändrat sin status till I nytt förhållande. Wtf? Lyckades efter en del arbete få bekräftat att han hade en ny sedan några månader. Och till henne hade han sagt att vi var skilda, åtminstone hade vi skickat in pappren, för att JAG skulle ha gått bakom hans rygg i 3 år med en ny. Och detta hade han nyligen kommit på. Jag skulle tydligen också redan veta om henne. Snacka om att hon blev chockad och förvirrad när jag messade och berättade. Men tror att hon fortfarande tvivlar. I hennes värld har hon och min (ex)man bott tillsammans i någon vecka nu. Och allt skulle vara schysst och frid och fröjd. Men ta honom och alla hans bekymmer! Yes, jag slipper nu. Och snart är jag igenom min skuldsanering och han har miljonskuld och inte ens påbörjat en ansökan. Jag är fri!!!

Som uppföljning, jag ska skicka in stämning om äktenskapsskillnad i morgon ( för det kostar). Hur gör man med omprövning? Kan man ompröva redan när man skickat in och gubben har dragit (men har ju fortfarande sin adress här) eller måste skilsmässan gå igenom och han ha bytt folkbokföring? Nu får jag ju inte ett öre av honom. Vet för övrigt inte vart han är eller hur jag ska kontakta honom (jag sade upp hans mobilabonnemang med omedelbar verkan). Lite småkul!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta eller rycka på axlarna. Gubbjäveln har haft ett förhållande med en annan kvinna i flera månader. Och i fredags betedde han sig så konstigt efter flera veckors konstigt beteende så jag började nysta och ställa mot väggen. Pratade hur vi ser på framtiden och så och kom fram till att vi inte har något gemensamt och då ville han skiljas. Fine, sa jag. Och så tog han en väska och gick. Sa att han skulle till sin morsa och att han skulle komma förbi på söndag. Du kan väl berätta för sonen sa han med. I helvete, sa jag. Du kommer hit och så berättar vi tillsammans. Så gick lördagen och jag tänkte skriva ett godnatt mess, men var då blockad. På natten började jag få mess från en massa vänner som undrade vad det är som händer? Jag ett stort ?? Fick veta att han hade ändrat sin status till I nytt förhållande. Wtf? Lyckades efter en del arbete få bekräftat att han hade en ny sedan några månader. Och till henne hade han sagt att vi var skilda, åtminstone hade vi skickat in pappren, för att JAG skulle ha gått bakom hans rygg i 3 år med en ny. Och detta hade han nyligen kommit på. Jag skulle tydligen också redan veta om henne. Snacka om att hon blev chockad och förvirrad när jag messade och berättade. Men tror att hon fortfarande tvivlar. I hennes värld har hon och min (ex)man bott tillsammans i någon vecka nu. Och allt skulle vara schysst och frid och fröjd. Men ta honom och alla hans bekymmer! Yes, jag slipper nu. Och snart är jag igenom min skuldsanering och han har miljonskuld och inte ens påbörjat en ansökan. Jag är fri!!!

Oj... Det var inte en rolig sits. Men visst hade du haft lite aningar och funderingar kring något liknande tidigare? Har för mig att jag läst det men det kanske var i ett annat forum.

Hade ni varit tillsammans länge? Man känner ju en massa olika känslor när något sånt där händer men om det inte hänt, hade du sett en framtid med honom?

Om inte, så är det ju precis som du säger. Du är snart skuldfri och kan börja ett nytt liv på dina villkor. Det har ändå låtit som att du har dragit ett tungt lass med hans bristande koll på ekonomin.

Tänk vad stark du är som snart har tagit dig igenom en skuldsanering, du tar dig igenom det här också. <3

Jisses, så omoget beteende.
Hon köper grisen i säcken och du slipper svinet.
Ledsen för din skull dock. ❤️

Jisses, så omoget beteende.
Hon köper grisen i säcken och du slipper svinet.
Ledsen för din skull dock. ❤️
Nä, inget att sörja över. Hade nog kastat ut honom själv tidigare om jag hade kunnat. Men själva storyn, ojojoj. Skulle kunna skriva spaltmeter nu om hur mycket han har ljugit för alla och betett sig som en fullkomlig idiot. Hon verka inte riktigt frisk heller så de blir väl ett bra par.

Nä, inget att sörja över. Hade nog kastat ut honom själv tidigare om jag hade kunnat. Men själva storyn, ojojoj. Skulle kunna skriva spaltmeter nu om hur mycket han har ljugit för alla och betett sig som en fullkomlig idiot. Hon verka inte riktigt frisk heller så de blir väl ett bra par.

Jag gissar att nya flamman är gäldenär hos kronofogden..

Och snart är jag igenom min skuldsanering och han har miljonskuld och inte ens påbörjat en ansökan. Jag är fri!!!

Tänk dock på att så länge ni är gifta så är ni försörjningsskyldiga gentemot varandra, även om ni inte längre bor ihop. Det innebär t.ex att om du har mycket mer pengar än vad han har, så kan han kräva att du delar med dig under betänketiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp