Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Såklart inte alla, då är det ingen mening att köra några bussar/tunnelbana, utan att de som kan undvika kollektivtrafiken ska göra det... genom att t ex jobba hemma, cykla, ta bilen etc.

I Stockholm är avstånden alldeles för långa många gånger för att promenera eller cykla. Och långt ifrån alla har bil, därtill att många arbetsgivare inte tillåter hemarbete hela tiden.
Så ja, kaos är att vänta när skolorna börjar.

Vi ser ju nu en oroväckande ökning av Corona sjuka...inte minst här nere i Skåne, så att ens ta en diskussion om att öppna upp ytterligare är i min värld högst olämpligt !

Vi måste helt enkelt avvakta och se hur hösten artar alternativt urartar sig...

Sätt Skåne i karantän och öppna Stockholms arenor ;)

Att helt undvika kollektivtrafiken är ju inte ens möjligt för alla så det är ju knappast konstigt att folk inte gör det.
Fler skulle vara villiga att ta bilen, vi t ex. Men sen mars så har vi stor inkomstbortfall och att ta bilen för att lätta för SL skulle kosta oss ca 100 spänn per dag, minst i trängselskatt och P-avgift.

Politikerna har sagt bestämt nej till att ta bort trängselskatten under en begränsad tid. Ja men då tar vi bussen och t-banan istället.

Fler skulle vara villiga att ta bilen, vi t ex. Men sen mars så har vi stor inkomstbortfall och att ta bilen för att lätta för SL skulle kosta oss ca 100 spänn per dag, minst i trängselskatt och P-avgift.

Politikerna har sagt bestämt nej till att ta bort trängselskatten under en begränsad tid. Ja men då tar vi bussen och t-banan istället.

20 arbetsdagar (om du måste till jobbet varje arbetsdag) gånger 100 spänn är 2000 kr. Ett SL-kort kostar ungefär hälften. Om det skulle vara OK att dra av bilresorna i deklarationen så får man 30 % tillbaka... så 20 % dyrare med bilen. Om man nu måste åka varje dag...

I Stockholm är avstånden alldeles för långa många gånger för att promenera eller cykla. Och långt ifrån alla har bil, därtill att många arbetsgivare inte tillåter hemarbete hela tiden.
Så ja, kaos är att vänta när skolorna börjar.

Vad tänker du på för alternativ/lösningar?

20 arbetsdagar (om du måste till jobbet varje arbetsdag) gånger 100 spänn är 2000 kr. Ett SL-kort kostar ungefär hälften. Om det skulle vara OK att dra av bilresorna i deklarationen så får man 30 % tillbaka... så 20 % dyrare med bilen. Om man nu måste åka varje dag...
Inte riktigt. Du tog inte bensinkostnaden med i beräkningen. Min sambo har ca 5-6 mil till jobbet fram och tillbaka. SL kortet kostar 930 kr. Det går inte att göra avdrag för bilkostnader i deklarationen för några månader.

Att ta bort tullavgifterna under en viss tid hade gjort skillnad för många pendlare OCH FRAMFÖRALLT FÖR SL.

Inte riktigt. Du tog inte bensinkostnaden med i beräkningen. Min sambo har ca 5-6 mil till jobbet fram och tillbaka. SL kortet kostar 930 kr. Det går inte att göra avdrag för bilkostnader i deklarationen för några månader.

Att ta bort tullavgifterna under en viss tid hade gjort skillnad för många pendlare OCH FRAMFÖRALLT FÖR SL.

...och det är fullkomligt vansinne att inte detta är gjort, men skatteintäkterna är Sossarna alltför pilska på...

Varför? Varför okej med det ena men inte med det andra? Då får de väl införa lock down i så fall. Så det blir konsekvent för det är det inte idag.

Jag har aldrig sagt att ja tycker de e OK med knökfulla restauranger eller knökfulla varuhus, etc...
Här borde handlarna ansvara för att inte många är inne samtidigt, som det sker på apoteken t.ex. Dom är tydliga med hur många som är där inne samtidigt. Jag blev själv ombedd att vänta utanför häromdagen tills en person lämnade...

Tystnaden som uppstår i telefon när en vars bostad snart åker ut på exekutiv auktion efter ett par år med skulderna, och ogärna vill flytta, ringer och ska göra upp en avbetalningsplan."jag har pratat med en jurist som sagt att jag har rätt att delbetala"
Ville betala 2000 kr i månaden. Skatteskuld på 900k ungefär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp