Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vilken förjävlig dag. Började ok men ångesten ökade på mer och mer nu har man kraschat igen. Fortfarande samma skit som jag inte tagit mig ur sedan innan. Kan man inte bara radera alla känslor och må bra för en gångs skull? Tur att jag jobbar resten av helgen så jag håller mig sysselsatt :/

Hoppas ni andra har en bättre midsommar än jag.

Vad gäller elen så kan jag, som fackman i ämnet, inte hålla med om att det är HELT ofarligt att dra från ett vägguttag inne via ett fönster som klämmer sladden och ut på balkongen. Beror lite på skulle jag säga. Dels om det är 12/24 volt eller 230 samt hur kabeln ser ut, platt eller rund, samt hur tätt det är där den kläms. Om det finns tätningslist eller ej

Sedan har vi nästa problem, om det är jordat eller ej...
Men hur gör man då? Om jag tar el inifrån lägenheten men drar ut sladden när slingan inte används, är det säkrare då? Typ om vi bara tänder den nån kväll då och då när nån sitter på balkongen men kopplar bort den?

Vilken förjävlig dag. Började ok men ångesten ökade på mer och mer nu har man kraschat igen. Fortfarande samma skit som jag inte tagit mig ur sedan innan. Kan man inte bara radera alla känslor och må bra för en gångs skull? Tur att jag jobbar resten av helgen så jag håller mig sysselsatt :/

Hoppas ni andra har en bättre midsommar än jag.
Men kära du, vad jobbigt! Men för varje gång du kraschar pga samma sak så kommer du ändå framåt och kraschen blir mindre nästa gång, tror jag i alla fall. Att gräva ner sig i jobb är bra botemedel. Du klarar det här <3

Glad midsommar önskar även jag. Låt oss glömma underskott, överskott, inkasso och avbetalningsplaner för ett tag. Och bara njuta av solen och dagen som aldrig vill ta slut.

Skål!
Hehe... helt rätt. Men njuter hellre av skuggan ;)

Men hur gör man då? Om jag tar el inifrån lägenheten men drar ut sladden när slingan inte används, är det säkrare då? Typ om vi bara tänder den nån kväll då och då när nån sitter på balkongen men kopplar bort den?

Var inte meningen att skrämmas, ville bara nyansera bilden. Ja, klart att dra kan dra ut den inifrån när du sitter där. Allra bäst är uttag på balkongen (avsett för utomhusbruk) och en slinga som även är det.

Var inte meningen att skrämmas, ville bara nyansera bilden. Ja, klart att dra kan dra ut den inifrån när du sitter där. Allra bäst är uttag på balkongen (avsett för utomhusbruk) och en slinga som även är det.
Nej då, du skräms inte men har det i bakhuvud att det inte är helt 100 att ta bort l inifrån hur som helst. Är väldigt okunnig i ämnet och vill inte göra ngt som kan leda till att öl något som inte försäkringen skulle täcka.
När du säger uttag på balkongen avsedd för utomhusbruk menar du typ själva grenuttaget eller menar du att man drar el ute på balkongen och sätter fast ett vanligt uttag som de man har inne, som sitter i väggen?
Det kanske finns eluttag på balkongen på nya hus? Vårt är byggt på 50-talet tror jag.

Kan ngn bekräfta om det jag tror stämmer? Tycker mig se en förändring i processen när en skuld ger anm om misskött kredit/missbrukat kontokort. Det jag tror mig har sett är att för fick man ett brev fr en långivare där det stod att skulden lämnats över till inkasso och i samma veva fick man anmärkning. Nu känns det som att det har ändrats till att man först ett brev där det står att Ditt lån har sagts upp och kommer att lämnas till att inkasso den xxxx. MEN sen lägger de till att om man betalar si och så mkt senast xxx så lämnas inte skulden till inkasso.

Alltså får man en ytterligare chans mot hur det var tidigare??

"Hon har kontaktat bilfirman som menar att Kronofogden inte kan ta en bil som kvinnan äger"
Kontaktat bilfirman? Har hon kontaktat fler som inte har något att säga till om i ärendet? Interflora? Charkdisken på ica? Något måleri?
Man kan inte utmäta något någon annan äger men det är som den dom intervjuar säger, kör dom anses dom äga.

"Hon har kontaktat bilfirman som menar att Kronofogden inte kan ta en bil som kvinnan äger"
Kontaktat bilfirman? Har hon kontaktat fler som inte har något att säga till om i ärendet? Interflora? Charkdisken på ica? Något måleri?
Man kan inte utmäta något någon annan äger men det är som den dom intervjuar säger, kör dom anses dom äga.
Ok men om man inte kan utmäta ngt som ngn annan äger så betyder det att kf inte kan ta bilen om kvinnan visar papper på att det är hennes bil?
Hur blir det om en skuldsatt person kör en bil som ett företag äger(och som inte är den skuldsattes egna företag)?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp