Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

ska fixa på balkongen imorgon, så den blir sommarfin eftersom vi kommer att vara hemma hela sommaren utom en vecka. Så tänkte jag göra trivsamt på balkongen för dotterns skull mest. Hade verkligen velat skaffa en liten hammock för balkong men jisses vad dyrt det är, så det blir inget med det, gamla träsoffan få vara kvar. Dock blir det ny parasoll, trätrallar och växter.

Har ni några balkongtips så tar jag gärna emot :)

ska fixa på balkongen imorgon, så den blir sommarfin eftersom vi kommer att vara hemma hela sommaren utom en vecka. Så tänkte jag göra trivsamt på balkongen för dotterns skull mest. Hade verkligen velat skaffa en liten hammock för balkong men jisses vad dyrt det är, så det blir inget med det, gamla träsoffan få vara kvar. Dock blir det ny parasoll, trätrallar och växter.

Har ni några balkongtips så tar jag gärna emot :)
En fin ljusslinga och lyktor ståendes på golvet.

Jobb hela midsommar helgen. Ska försöka få upp nätet på balkongen till katterna så jag kan ha öppet lite. Är fruktansvärt varmt hos mig nu :confused:

En fin ljusslinga och lyktor ståendes på golvet.
Nån ljusslinga kan det bli men är det ofarligt att ta el fr lägenheten? Det finns ingen el på balkongen.

Ett återkommande problem varje sommar som gör att jag knappt ens vill öppna balkongdörren är getingar. Finns gott om dem. Så tänkte kolla efter nån getingskrämma eller göra en egen.

Nån ljusslinga kan det bli men är det ofarligt att ta el fr lägenheten? Det finns ingen el på balkongen.

Ett återkommande problem varje sommar som gör att jag knappt ens vill öppna balkongdörren är getingar. Finns gott om dem. Så tänkte kolla efter nån getingskrämma eller göra en egen.

Ljusslinga är fint på balkongen och helt ofarligt att använda elen från lägenheten. Dra den tunna sladden genom ett fönster. Du kan likväl stänga fönstret ordentligt.

Ljusslinga är fint på balkongen och helt ofarligt att använda elen från lägenheten. Dra den tunna sladden genom ett fönster. Du kan likväl stänga fönstret ordentligt.
Funderar även på spaljé, har fina barndomsminnen från klättrande blomman för dagen som täckte en hel vägg.
Vi får se vad det bli! Tyvärr har vi balkongen i söderläge och för mig är det outhärdligt. Sol hela j*a dagen ända tills den går ner!

Någon tipsade om att fylla en matavfallspåse (brun, till en rund och fin form) och hänga upp för att det skall likna ett getingbo. Inte prövat själv men skall tydligen vara väldigt effektivt.

Vad gäller elen så kan jag, som fackman i ämnet, inte hålla med om att det är HELT ofarligt att dra från ett vägguttag inne via ett fönster som klämmer sladden och ut på balkongen. Beror lite på skulle jag säga. Dels om det är 12/24 volt eller 230 samt hur kabeln ser ut, platt eller rund, samt hur tätt det är där den kläms. Om det finns tätningslist eller ej

Sedan har vi nästa problem, om det är jordat eller ej...

Senast ändrad:
Någon tipsade om att fylla en matavfallspåse (brun, till en rund och fin form) och hänga upp för att det skall likna ett getingbo. Inte prövat själv men skall tydligen vara väldigt effektivt.
Jo men det var just det jag försökte komma ihåg utan att lyckas... så var det, en brun påse! Om getingarna tror att det är ett getingbo så skulle de hålla ca 5 meters avstånd...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp