- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Det här med motion är min fiende nr 1. Kan gå 25 000 steg i jobbet på en dag men att motionera frivilligt har inte hänt på åratal, för mig är motion jättetråkigt, förknippat endast med tvång, ingen glädje, inga endorfiner som andra påstår. Känner stress när promenad kommer på tal.Stegvis, klassikerna: byta Coca-Cola mot dig pepsi max, började promenera där målet var att klä på mig, knyta skorna och gå ut 10-15 min varje dag även om det var jobbigt fysiskt och psykiskt. Alla har alltid sagt att promenader och frisk luft gör att man mår bättre, det var ett helvete för mig och jag trodde inte på det. De där 10-15 minuterna blev 30-40 min, till 60 min och ibland mer. Började att springa intervaller, ibland en promenad på morgonen och ibland en på eftermiddagen. Min psykiska hälsa blev som förbytt. Maten blev bättre och bättre, men jag åt godis i princip varje dag i en månads tid innan jag började avveckla det.
Så egentligen är motion min nyckel till framgång, har försökt anamma det nu men hittar alltid bortförklaringar. Nu är jag ju överviktig, är det fortfarande om jag går ner 7-8 kg, men där har jag en trivselvikt. Så 12-15 kg vore fint, men är för lat och tycker om att äta för mycket, så kommer alltid att vara tjock. Problemet efter 30 är att allt börjar hänga mer och mer, min mage också!![]()