Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Utan att vara expert så tror jag det beror på ditt underskott som är väldigt högt om man ser till din inkomst.

Det är inte det för betyget är högre nu än förra året, då var det 32%, när jag hade 66 eller 70 förfrågningar, inkomst 50 000 och underskott 70 000. Nu ser det mycket bättre ut men betyget är sämre på 40%. Jag har liksom kämpat bort 17 sms lån, 60 förfrågningar osv. för ingenting.
Det hamnade på 24% när 16 förfrågningar försvann i mars sen var det rakt upp till 40% när betalkoll registrerades på uc.
Men om vi säger om ett halvår, kommer lånen vara på ca 150 000, ingen anmärkning, inga förfrågningar... det kommer säkert fortfarande 30%. Har hört om folk som haft mycket bättre.

Senast ändrad:
Det är inte det för betyget är högre nu än förra året, då var det 32%, när jag hade 66 eller 70 förfrågningar, inkomst 50 000 och underskott 70 000. Nu ser det mycket bättre ut men betyget är sämre på 40%. Jag har liksom kämpat bort 17 sms lån, 60 förfrågningar osv. för ingenting.
Det hamnade på 24% när 16 förfrågningar försvann i mars sen var det rakt upp till 40% när betalkoll registrerades på uc.
Men om vi säger om ett halvår, kommer lånen vara på ca 150 000, ingen anmärkning, inga förfrågningar... det kommer säkert fortfarande 30%. Har hört om folk som haft mycket bättre.
Har de haft lika hög belåningsgrad med lika liten inkomst?

JA men gud vad jag inte förstår UC kreditvänligheten, har 6 förfrågningar, de flesta gamla, sista från januari (bank), 200 000 i lån 200 000 i inkomst 80 000 i underskott, 40% i betyg. Blir ganska arg när folk har så lågt och jag inte har det fast jag nästan har noll förfrågningar bara ett antal krediter och i år är inkomsten 120 000 över underskottet iaf, vaför ligger det på 40, det är orimligt, har skött mig i ett och ett halvt år utan att dra på mig fler lån, aldrig någon anmärkning och nästan ingen förfrågning ju..
Blir SKITsur, om jag hade 10% hade jag dansat fram men nu måste jag jobba och veta att det händer inom ett år men kämpa fast jag känner mig deppig av 40% trots att jag inte slarvar.
Grattis att du inte har tagit lån på 1,5 år. När det gäller uc betyget så är det väl en kombination mellan låg inkomst - högt underskott. Om du har kreditkort så drar det ner betyget speciellt om de är nästan fullt utnyttjade. Mitt betyg försämrades när jag fick Easycard. Ligger på 12,4 nu med lägre inkomst än din men nästan samma höga underskott. Har du övertrasserade krediter???

Enligt UC:s algoritm hamnar man i olika jämförelsegrupper i befolkningen som påverkar mycket mer än vad man tror.

Montenegro är första landet i Europa som har utropat att de har utrotat coronaviruset i landet. De öppnar helt för turism mot alla länder som har mindre än 25 000 smittade per 1000 invånare. Nu är ju Montenegro ett litet land så det stämmer säkert, men man undrar ju hur många länder som är beroende av sommarturismen som kommer att mörka siffror.

Sverige
+95 döda
+15 IVA
+648 fall

Danmark
+2 döda
+52 fall

Finland
+4 döda
+64 fall

Norge
+0 döda
+0 fall

Vilken fullständig katastrof. Tegnell och regeringens nonchalans,arrogans och naivitet borde ställas till ansvar. Tegnell är så jävla inkompetent att man blir mörkrädd. Vi går mot 5000 döda på två (!!!) månader och han fortsätter prata om sin förbannade kurva. Man skulle gjort en lockdown som jag sa men nej, "Man var naiva"

Sverige
+95 döda
+15 IVA
+648 fall

Danmark
+2 döda
+52 fall

Finland
+4 döda
+64 fall

Norge
+0 döda
+0 fall

Vilken fullständig katastrof. Tegnell och regeringens nonchalans,arrogans och naivitet borde ställas till ansvar. Tegnell är så jävla inkompetent att man blir mörkrädd. Vi går mot 5000 döda på två (!!!) månader och han fortsätter prata om sin förbannade kurva. Man skulle gjort en lockdown som jag sa men nej, "Man var naiva"

Ja vad säger man! Sämst bland de andra skandinaviska länderna.
Men jag undrar om man t ex tittar på östeuropa där det finns få fall jämförelsevis och där de haft stränga åtgärder, lock down etc, Bulgarien t ex öppnade sina förskolor först igår... finns de titne en större risk för att smitspridningen tar fart efter en lock down. För viruset försvinner väl inte utan söker nya mottagare som inte haft det innan.

Länderna som öppnar upp nu kommer nästan säkert att se siffror som skjuter i höjden. De har i princip skjutit upp det oundvikliga.

Länderna som öppnar upp nu kommer nästan säkert att se siffror som skjuter i höjden. De har i princip skjutit upp det oundvikliga.
Det är det jag menar, att det finns stor risk för det. Så Sveriges strategi kanske inte var så dum ändå men väldigt olyckligt att smittan tog sig in på äldreboenden. Katastrof

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp