Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Länderna som öppnar upp nu kommer nästan säkert att se siffror som skjuter i höjden. De har i princip skjutit upp det oundvikliga.

Norge öppnade upp 12 maj. 0 döda idag. 0 nya fall

Det är inte det för betyget är högre nu än förra året, då var det 32%, när jag hade 66 eller 70 förfrågningar, inkomst 50 000 och underskott 70 000. Nu ser det mycket bättre ut men betyget är sämre på 40%. Jag har liksom kämpat bort 17 sms lån, 60 förfrågningar osv. för ingenting.
Det hamnade på 24% när 16 förfrågningar försvann i mars sen var det rakt upp till 40% när betalkoll registrerades på uc.
Men om vi säger om ett halvår, kommer lånen vara på ca 150 000, ingen anmärkning, inga förfrågningar... det kommer säkert fortfarande 30%. Har hört om folk som haft mycket bättre.

När du tjänade 50.000 kr jämfördes du i en helt annan grupp där det kanske är vanliga med många förfrågningar, högt underskott etc. Gick betyget upp när din nya inkomst registrerades?

Fast folk kan ju inte säga att det är för hennes belåningsgrad är lika mycket som hennes inkomst därav att hon har 40%. Folk har på forumet har 2-3ggr sin inkomst men ligger ändå på 5-6% med flera ff. Uc's algoritm är helt åt skogen. jag har 180k i lån på uc med en inkomst på 390k, 4ff och 40% nyttjandegrad på 2 krediter och har ändå 18%. Det är något som bara inte stämmer

Fast folk kan ju inte säga att det är för hennes belåningsgrad är lika mycket som hennes inkomst därav att hon har 40%. Folk har på forumet har 2-3ggr sin inkomst men ligger ändå på 5-6% med flera ff. Uc's algoritm är helt åt skogen. jag har 180k i lån på uc med en inkomst på 390k, 4ff och 40% nyttjandegrad på 2 krediter och har ändå 18%. Det är något som bara inte stämmer

Hur många lån och krediter har du på UC?

Mitt betyg rördes 0 millimeter btw

Bilagor

• uc.png
    uc.png
    6.7 KB · Visningar: 5
Beträffande överdödlighet i Corona i Sverige så borde alla läsa denna artikel:
https://www.di.se/debatt/redovisning-av-dodlighet-for-befolkningen-bakom-ljuset/

Jag vill bara tillägga att döda inte bara är siffror utan människor som fått lida och med ledsna och chockade anhöriga.

Jag är själv matematiker i grunden och hade jag haft lite mer tid, så skulle jag tagit ut mer statistik själv via https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/ här finns allt man vill veta, dödsorsaker, ålderskategorier e t c. Utöver det skulle jag vilja nämna några faktorer:
  • Att vi misskött både äldre- & sjukvård under många herrans år är en skam, både för brukare och de anställda. Anställda går på knäna redan innan denna pandemi. Det är tillåtet med något så dumt i genomreglerade Sverige som SMS-vikarier, som bara med telefonen i hand sitter och väntar på att få timmar, de har inte råd att vara hemma för sjukdom utan går sjuka till jobbet, bara för att nämna en riktigt galen sak.
  • Beredskapslager är helt borta. Just in time är just nu det näst fulaste ordet jag vet. Det råder p g a detta brist på skyddsutrustning, bedövningsmedel, mediciner, ja nästan allt.
  • Ju mindre befolkningsmängd ett land har desto svårare är det att få fram relevanta dödstal. Några hundra "extra" döda kan göra att landet hamnar i övre delen av dödslistan.
  • Sverige har en tradition med all statistik, vi är nästan maniska på den fronten. Hade vi skött våra beredskapslager lika noggrant som statistiken så hade vi varit fullt rustade. I andra länder, gäller även övriga Norden är man inte lika "duktig".
  • I en del länder har man inte alls tagit med de som dött hemma, alternativt äldreboenden alls. Många länder "mörkar" helt sin rapportering...
  • Alla som fått diagnosen COVID19, vare sej det är via test eller kliniskt, och dör får dödsorsaken COVID, även fast man haft bakomliggande dödliga sjukdomar, som man inom närmsta framtiden ändå dött av.
  • Spridningen har varit störst i Stockholm, Sörmland och Östergötland, minst i Skåne.
  • Vi har inget facit ännu, många länder som haft total lock down öppnar upp igen. Det tar tid innan spridningen tar fart igen i dessa länder. Tror inte att något land kan utropa att faran är över, vi lever i en global värld.

Menade på IVA förvisso men okej.

8 fall vi har 600(?)
0 döda vi har 95.

Det blir liksom svårt att försvara svenska strategin när siffrorna är så uppenbara.

Ändå vågar inte Tegnell låta Allsvenskan starta pga "risk för uppslutning bland supportrar".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp