Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur mycket dricker du Clyro?
Jag anser att man har en ganska förvrängd bild på alkoholen i Sverige generellt. Dricker man 2 flaskor vodka på fredag och lördag är man "cool" medan om man dricker 3-4 glas vin varje dag är man alkoholist.

Jag har rest runder en hel del i Europa och i Italien till exempel så dricker elitidrottsmän en flaska vin varje dag till pasta och dylikt. Vi ska inte ens tala om tjecker,tyskar och danskars ölkonsumtion. Där har man sådana dagar som du har nu dagligen utan att man höjer ögonbrynen över det hela faktiskt.

Jag tycker inte att du ska må dåligt över det men om du ändå gör det tycker jag att du ska söka hjälp för det. <3
Tack underbara fina Terry, du lyckas verkligen ALLTID lyfta mig ☺️ vad du än behöver så hojta till du också, och räkna med mig

är uppvuxen mer eller mindre i Amsterdam där alkoholkulturen är som du beskriver. Både min far och mor är dessutom heltidsalkoholister utan jobb och det är min största rädsla samtidigt som jag jobbar stenhårt för att hamna precis där, sjuk paradox... stor kram till dig och ”syrran” som tog er tiden

Du är beroende och söker kickar/belöning. Alkohol kontra dejt, båda belönar samma system.
Tack för bra svar och du har helt rätt. Utan att kunna något kring detta så är spelberoende under samma kategori? Tänker att många av våra vänner här lider av det också, och allt bottnar i belöning visst?

Men vännen har du fått någon hjälp ?
Missbruk vad det än är sänker människor om inte hjälp finns.
Provat Antabus?
Sorglig läsning som skär i hjärtat
Och du är väl ung också
Ta hand om dig
Stor Kram❤️❤️
Och en jäkligt stor kram till dig också ❤️ Finns det någonting jag kan göra för dig eller om du bara vill ha någon som lyssnar får du alltid gärna höra av dig

Sicken otroligt sorglig läsning... tårarna bränner i ögonen! :( Vad ja önskar ja kunde vara till hjälp...
Snälla finaste DU - sök hjälp !! Du har hjälpt sååå otroligt många här ute med Din livserfarenhet - nu är det DIN tid att få hjälp... please !! :folded::folded::folded:
Finaste Kimsan var inte ledsen, tror jag är skapligt ok ändå, behöver bara rutinerna för att fungera ❤️ Tack för din omtanke. Hur mår du själv under krisen?

Va skulle vi kunna göra för dig? , du är en så fin människa och till så stort stöd med all sin klokskap
Åh, bara att ni skriver som ni gör och finns betyder så mycket mer än vad man kan föreställa sig ❤️ Så stort tack till dig också fina själ

Men då.. har du någon du kan prata med? Har själv ett väldigt fritt jobb där jag utgår hemifrån, blir lätt några glas vin extra på vardagarna.. illa
Ja men det blir ju så tyvärr Tänker folk med ”jobbiga barn” och ”jobbig respektive som folk nu tvingas umgås med 24 timmar om dygnet, säkerligen inte helt lätt för många

Åh, bara att ni skriver som ni gör och finns betyder så mycket mer än vad man kan föreställa sig ❤️ Så stort tack till dig också fina själ
Tack fina människa och va rädd om dig, finns här för dig när du vill, om du vill, när du behöver ❤️

Tack för bra svar och du har helt rätt. Utan att kunna något kring detta så är spelberoende under samma kategori? Tänker att många av våra vänner här lider av det också, och allt bottnar i belöning visst?
Ja, exakt samma. Det belönar samma del av hjärnan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp