Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

I nöd och lust var det....
Jag önskar er lycka till och hoppas att ni får en underbar framtid men jag är utav uppfattningen att om man nu ska dela livet och allting som hör där till då är äktenskapsförordnader bara rent trams.
Antingen gifter man sig och delar allt eller så kan man ju lika väl skippa det. Om man skriver sådana avtal då tror man ju innerst inte på det till en miljon procent ju.

Jag gifter mig enbart för hennes skull. Jag hatar att stå i centrum och var redan för ett år sedan när vi bokade jättenervös.

Tror ärligt inte på äktenskap heller om jag ska va ärlig tyvärr. Har varit i så många förhållanden och alla verkar tyvärr utveckla sig åt ett håll. Jag lever alltid i en bubbla där jag grubblar mycket och anpassar mig. Ibland vill jag bara vara helt själv för att få vara. Det verkar tyvärr inte tjejer förstå utan vill göra allt 100% med allt. Man ska alltid finnas, prata o man ska vara glad. Nu är jag inte bitter som jag låter men har ett litet barn som inte sover o sen jobba 100% på det. Men blir så mycket just nu o ett bröllop känns så stort...

Tror tyvärr mitt nästan 10 åriga spelmissbruk där jag lagt pengar på över miljonen o sen lånat hela tiden. Den cirkeln har nog varit för slitsam

Är faktiskt en skötsam 08a om man nu kan kallas för det fortfarande efter tio år i Skåne <3
Jag hade faktiskt planer att åka upp till Stockholm och hälsa på polare och ta en krogrunda men skippar det pga corona. Har sådan fruktansvärd ångest för min permittering då jag kommer vara superensam. Men ja jag har tre släktingar över 80 och en över 90 som är i riskzonen så får tänka på dem och att det är för bland annat deras skull man inte går ut och lever rövare.

Är faktiskt en skötsam 08a om man nu kan kallas för det fortfarande efter tio år i Skåne <3
Jag hade faktiskt planer att åka upp till Stockholm och hälsa på polare och ta en krogrunda men skippar det pga corona. Har sådan fruktansvärd ångest för min permittering då jag kommer vara superensam. Men ja jag har tre släktingar över 80 och en över 90 som är i riskzonen så får tänka på dem och att det är för bland annat deras skull man inte går ut och lever rövare.

Då har du bytt dialekt också då?

usch jobbigt. Förstår dig! Men bra att du tänker på dina nära o kära som är i riskgruppen!

Då har du bytt dialekt också då?

usch jobbigt. Förstår dig! Men bra att du tänker på dina nära o kära som är i riskgruppen!

Skånskan är svår att plocka upp x) Mitt "ja" och "nä" är väldigt skånskt ibland gör jag till mig för att låta skånsk och då gapflabbar dem flesta så kan inte låta rätt xD Gick på en tinderdate med en snubbe i Stockholm en gång och snackade fakeskånska igenom hela. Blev inte en andra date :facejoy:

Tråkigt men nödvändigt helt enkelt. Får lösa det och hitta ett sätt att vara kreativ på egen hand. Typ skaffa en symaskin eller något :thinking:

Klart att man ingår ett äktenskap med förhoppningen om att det ska vara livet ut, men den krassa verkligheten ser ju annorlunda ut där nästintill 60% av alla äktenskap/samborelationer slutar med skilsmässa/separation... :)

Tacka feminismen för det!

Som ”skötsam” alkoholist har ”jobba hemma när du kan” varit otroligt påfrestande. Druckit från morgon till kväll och hängt full på diverse onlinemöten (ingen verkar ha märkt dock). Så nu trotsar jag Corona och åker in nykter till jobbet och sitter där till åtminstone 15:00 för att inte supa. Jobbet är det enda som håller mig nykter

Som ”skötsam” alkoholist har ”jobba hemma när du kan” varit otroligt påfrestande. Druckit från morgon till kväll och hängt full på diverse onlinemöten (ingen verkar ha märkt dock). Så nu trotsar jag Corona och åker in nykter till jobbet och sitter där till åtminstone 15:00 för att inte supa. Jobbet är det enda som håller mig nykter
Det finns såklart många nackdelar med att inte kunna leva som vanligt.
I ditt fall alkoholen, för många barn ingen mat då det inte finns pengar till det, social isolering då det för många är den enda kontakten som finns, jobbet.
Du kanske ska berätta om ditt problem för någon du litar på och som kan finnas för dig under tiden du inte kan vara på jobbet.

Det finns såklart många nackdelar med att inte kunna leva som vanligt.
I ditt fall alkoholen, för många barn ingen mat då det inte finns pengar till det, social isolering då det för många är den enda kontakten som finns, jobbet.
Du kanske ska berätta om ditt problem för någon du litar på och som kan finnas för dig under tiden du inte kan vara på jobbet.
Tack snälla för din fina kommentar och håller helt med dig att det finns många nackdelar med detta för så många fler än vad vi kanske förstår. Detta var inte på något sätt att beklaga mig. Som tur är lever jag helt själv och har inga barn, är under 35 och klarar mig jättebra när saker är som de ska. Detta har bara helt kastat mig av vagnen så är därför så mån om att jobba så jag håller mig på mattan. Kram och tack för din fina respons

Tack snälla för din fina kommentar och håller helt med dig att det finns många nackdelar med detta för så många fler än vad vi kanske förstår. Detta var inte på något sätt att beklaga mig. Som tur är lever jag helt själv och har inga barn, är under 35 och klarar mig jättebra när saker är som de ska. Detta har bara helt kastat mig av vagnen så är därför så mån om att jobba så jag håller mig på mattan. Kram och tack för din fina respons
Jag såg inte det som något beklagande.
Dina problem är du inte ensam om, jag är övertygad om att jobb är för många ett sätt att inte låta missbruksproblematik ta över livet utan bli ett helg/ledig dag problem.
Nu när jobba hemma blir aktuellt eller inte gå till skolan blir många utsatta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp