Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Alla uteserveringar i Göteborg var också proppfulla i helgen, mest med ungdomar som inte verkar fatta att smittat sprids även utomhus, dessutom är det ju trängre där än inomhus. Själv har jag varit ute och ätit på de minsta ställena i kvarteret med väldigt hög medelålder = min. Jag hade aldrig vågat gå ut och äta om jag inte resten av tiden suttit isolerad hemma, eftersom vi har flera på jobbet som tillhör riskgrupperna. Glädjande nog har mina favoritrestauranger fullt upp med att göra take away, så nu blir inga mer besök för min del.
Här där jag bor är det inte en människa ute knappt. Krogarna har inga kunder alls. Och det är nästan folktomt ute på gatorna. Bor i en mellanstor stad vet inte om det har betydelse, människor verkar följa restriktioner i alla fall.

Arbetsgivarna måste göra som min, BEORDRA sina anställda att jobba hemifrån, alternativt måste staten gripa in om arbetsgivarna inte fattar detta. Som arbetstagare vill man vara helt säker på att få sin inkomst, man kan bara inte stanna hemma på frivillig basis.

Måste nog bli så. Min arbetsgivare, i Stockholm, var mycket sen med detta och det är ändå ingen beordran. Flera som jag känner har arbetsgivare som inte tillåter medan andra tidigt tillätt detta. Rekommendationer fungerar uppenbarligen i Stockholm.

Arbetsgivarna måste göra som min, BEORDRA sina anställda att jobba hemifrån, alternativt måste staten gripa in om arbetsgivarna inte fattar detta. Som arbetstagare vill man vara helt säker på att få sin inkomst, man kan bara inte stanna hemma på frivillig basis.

Exakt ! Min arbetsgivare har beordrat hemarbete och så sent som nu nyss över vårt Teams möte, så kommer det nog fortsätta så en bra bit in i april åtminstone!
Är tacksam över att vi kommer åt alla program hemifrån och vi har dagliga avstämningsmöten över ”teams” - funkar klockrent ! :)

Exakt ! Min arbetsgivare har beordrat hemarbete och så sent som nu nyss över vårt Teams möte, så kommer det nog fortsätta så en bra bit in i april åtminstone!
Är tacksam över att vi kommer åt alla program hemifrån och vi har dagliga avstämningsmöten över ”teams” - funkar klockrent ! :)

Ja, tekniken finns definitivt för alla. Det är mer vilja och personliga preferenser som styr. Sjukt!

Ja, säkerligen så.. Vi är ju ”stora” och med många anställda i våra tre största städer - därav beslutet... antar jag !?

Jobbar också för en stor arbetsgivare men inom den finns olika beslut. Känner till andra som har liknande upplägg, och sedan de som har inga upplägg utan kör på som vanligt typ.

Måste säga att SL bussarna är tomma när jag åker, tack och lov men så är mina arbetstider sådana så jag slipper rusningstrafiken. SL borde tänka om och ändra tillbaka till vanlig körschema åtminstone i rusningstrafik. När jag åker så är det max 3 pers på hela bussen

Alla uteserveringar i Göteborg var också proppfulla i helgen, mest med ungdomar som inte verkar fatta att smittat sprids även utomhus, dessutom är det ju trängre där än inomhus. Själv har jag varit ute och ätit på de minsta ställena i kvarteret med väldigt hög medelålder = min. Jag hade aldrig vågat gå ut och äta om jag inte resten av tiden suttit isolerad hemma, eftersom vi har flera på jobbet som tillhör riskgrupperna. Glädjande nog har mina favoritrestauranger fullt upp med att göra take away, så nu blir inga mer besök för min del.
Beslut idag om att enkom bordssittning gäller på restauranger så barhäng och mingel är förbjudet.

Beslut idag om att enkom bordssittning gäller på restauranger så barhäng och mingel är förbjudet.
Hörde också det men frågan är vad många restaurangägare kommer att prioritera, bordservering eller mer inkomster. Det kommer att bli böter som jag förstod det.
Snart är vi enda landet i Europa där restauranger och caféer håller öppet.
Visst är det bra på ett sätt men skulle antalet smittade fortsätta öka kommer antagligen både skolor och restauranger stänga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp