Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur ska man sammanfatta allt! Har helt enkelt slappnat av och fått mer utgifter. Efter bostadsrätten så har jag tagit ett lån på 50 000 kr. Köpt skit, julklappar och en hel del till barnet som snart kommer!

Är glad att det inte har gått till spel i alla fall!

Har just nu 258 000 kr 4,50% ränta
Wästgötafinans 45000 kr
Privat billån 23000 kr 0% ränta

Har varit riktigt passiv 2019 och har ångest pga det!

Men hur hade ni gjort? Har 20 000 kr i fonder+17 000 kr i bospar. Just dom 17000 vill jag helst inte ta av pga alla köpoäng försvinner!

Funderar på att ta mina 20 000 kr på fonderna och amortera ner wästgöta! Är så himla trött på lån lån lån o lån!!!

Behöver du köpoängen nu när du har bostadsrätt?

Fast det är ju oerhört personligt allt sånt där, gillar själv lösa lån. Otroligt skönt att få bort.

Men å andra sidan är det ju bra att ha en buffert. Hur kommer det sig att tog lån istället för att sälja fonderna?

Har den som lånat dig pengar till din bil bra ekonomi? Man skulle kunna säga att dina fonder är betalda av (han/hon/eller annat).
Moralpolisen slår till igen...;)

Privatlånet är föräldrarna och dom vill bara ha 500 kr i månaden.

Så ni hade sålt allting och betalat av lån? Har ju 45 k kvar av wästgöta o kan lösa det typ med nästa lön/skattepengar

Skulle isf behålla pengarna, kan vara bra att ha en buffert. Så länge de inte får dig att spendera mer.

Brukar ibland slösa mer ju mer pengar man har att röra sig med.

Hur ska man sammanfatta allt! Har helt enkelt slappnat av och fått mer utgifter. Efter bostadsrätten så har jag tagit ett lån på 50 000 kr. Köpt skit, julklappar och en hel del till barnet som snart kommer!

Är glad att det inte har gått till spel i alla fall!

Har just nu 258 000 kr 4,50% ränta
Wästgötafinans 45000 kr
Privat billån 23000 kr 0% ränta

Har varit riktigt passiv 2019 och har ångest pga det!

Men hur hade ni gjort? Har 20 000 kr i fonder+17 000 kr i bospar. Just dom 17000 vill jag helst inte ta av pga alla köpoäng försvinner!

Funderar på att ta mina 20 000 kr på fonderna och amortera ner wästgöta! Är så himla trött på lån lån lån o lån!!!

hej hej,

Jag skulle ha sparat dem, eftersom du väntar barn. Det kommer många roliga nya utgifter när barn kommer. Saker man inte har tänkt på innan.

Tack för svaren!
Bosparkontot är lite som ett skydd om något händer med förhållandet! Då har jag lätt att få ny bostad!

Tror jag behåller pengarna och får helt enkelt börja amortera av igen!

Tack för svaren!
Bosparkontot är lite som ett skydd om något händer med förhållandet! Då har jag lätt att få ny bostad!

Tror jag behåller pengarna och får helt enkelt börja amortera av igen!
Tycker du tänker helt rätt. Med den buffert sover man bättre på nätterna! Rätt som det är händer det ngt oförutsett och står man där och inte har ngn buffert... då blir det dyrt för då måste man låna igen.

Jag fick höja mitt tidigare lån istället utan upplysning och betalar in wästgötafinans. Hade kunnat höja lånet med 150 k också men nöjde mig med 40 k

Efter Swedbank är det nu dags för ICA...
"Hela vår sajt ligger tyvärr nere
Vi jobbar febrilt med att lösa detta."

Och tänk att vi har haft ett liv helt utan internet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp