Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kan/Får man utmäta husdjur ens?

Inte funderat på, men jag tänker att dom inte är värda just något, framförallt inte efter kostnader för kfm att ha djuret stående på något hunddagis eller liknande.

Finns ju hundar med viss stamtavla som avlats fram för utställning och går loss på runt 100 000.
Men köpare betalar å andra sidan inte 100 000 för en "begagnad" hund, så det skulle nog bli en minusaffär ändå i slutändan.

Teoretisk fråga: Om KFM bedömer att man inte får behålla sitt husdjur på grund av hög kostnad, låter man då djuret svälta ihjäl eller beviljar man anstånd för avlivningskostnaden?

Finns ju hundar med viss stamtavla som avlats fram för utställning och går loss på runt 100 000.
Men köpare betalar å andra sidan inte 100 000 för en "begagnad" hund, så det skulle nog bli en minusaffär ändå i slutändan.

Teoretisk fråga: Om KFM bedömer att man inte får behålla sitt husdjur på grund av hög kostnad, låter man då djuret svälta ihjäl eller beviljar man anstånd för avlivningskostnaden?

Kan du formulera om frågan? Jag förstår ingenting av den.:)

Varför skulle djuret behöva dö? Kfm vill ju ha in pengar så antagligen är ju försäljning anledningen till att djuret utmäts...och blir det inte sålt så får väl djurägaren behålla djuret!

Varför skulle djuret behöva dö? Kfm vill ju ha in pengar så antagligen är ju försäljning anledningen till att djuret utmäts...och blir det inte sålt så får väl djurägaren behålla djuret!

Nej, vid utmätning är förbehållsbeloppet ca 4 000 och om ens djur har dyra försäkringar och veterinärkostnader så kanske man inte har råd att behålla det. Kostnaderna gör det också osäljbart. Får man anstånd för att avliva det då?

Haha fan vad obehaglig tanke, djur är ju fan ändå som familjemedlemmar.

Nej, vid utmätning är förbehållsbeloppet ca 4 000 och om ens djur har dyra försäkringar och veterinärkostnader så kanske man inte har råd att behålla det. Kostnaderna gör det också osäljbart. Får man anstånd för att avliva det då?
Varför skulle man avliva djuret om man kommer på att man inte har råd? Omplacering ligger väl närmare till hands.

Precis så.

Väljer man att ha en st bernad som äter sjuka mängder mat, och kanske går och blir dålig och behöver vård, så blir det mindre mat till husse och matte

Hejsan allihopa jag är ny här sedan snart ett år. Vill bara säga att jag verkligen tycker att det är roligt att få kompisar och inte vara ensam längre även om ni älskar annorlunda intressen. Både hjärtat och ögonen svämmar över av att få skriva till folk istället för att se serier på kvällen. Känns som att man har fått systrar och bröder och någon sur förälder här och där, haha! Den onda tvillingen och någon rival till kusin. Nej, ni är fantastiska och personligheterna lyser igenom. Det är svinkul och jättetryggt att ha ett rävgryt att retirera till när verkligheten äter upp en.
Som en stor skuldsatt sekt. Best ever. :)

Ikväll kan jag fira fast inte Halloween utan att jag just nu är helt fri från förelägganden. Den sista jag hade var fr Sileo och idag fick jag mejl fr kf att de återkallat.
Så just i kväll har jag 0 (noll!)förelägganden. Det är värt att fira, eller hur!!

Misstänker att jag snart kommer att få ett nytt fr Avida... men den dagen den sorgen :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp